jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under oktober 2010

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 oktober 2010 18:59

Vår kära superbästivärlden-blogg har otroligt nog bara en enda bloglovin'-följare. Kan ni fatta?! En??!! Men idag uppdagades det i alla fall vem som är vår trogna läsare - det är Jennys kusin Anna! Hipp, hipp, hurra för dig! Besök gärna hennes blogg: http://annaxpersson.blogg.se/

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 oktober 2010 18:29

Idag samlades släkten på Tibro Bar & Grill och åt supergod mat tillsammans. Det här blev som en förfest inför firandet av morfars födelsedag. Han orkade inte vara med ut och äta men väntade i sin nya lägenhet. 

Toppenservice och jättegod mat - som vanligt!

Många tog en dagens (kyckling, kött eller fisk) men jag åt som vanligt strips- och pitabrödstallrik och andra tog pizza.

Moster Gittan blev väldigt chockad när hennes pizza kom in. Men bilden ljuger inte - det här är en normal pizza. Ni skulle se familjepizzorna...

Jörgen, som sitter bakom henne, tog en kebabpizza och han åt upp hela sin. Så det är inte omöjligt.

  

Här är födelsedagsbarnet! 95 år - undrar om man själv blir så gammal...?

Morfar har nyss sålt sitt hus i Fagersanna och nu bor han i en lägenhet i Tibro. Där bjöds det på kaffe, kakor och tårta. Hans katt, Hasse, var nyfiken på prydnadskissen...

    

Och hur roligt hade vi då?! SÅ HÄR SKÔJ VAR DET!!! /Jenny

    

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 oktober 2010 10:56

Nu har vi gjort så gott vi kunnat för att snygga till oss inför dagens kalas, men det är inte så lätt när man inte har så mycket att jobba med från början... Vi blev ju lila båda två i alla fall, alltid något. Party, party!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 oktober 2010 11:28

Jag har länge velat prova att göra dumlekakor och idag gjorde jag det! Det har ju stått om dessa kakor i var och varannnan blogg... Tyckte att det passade bra nu när det är fredag, för är det här en kaka eller är det här godis...?

Det gick snabbt, var enkelt och kakorna smakar underbart - precis som det ska vara! Förstår att en del blir beroende av dessa godingar. Nu hinner jag inte skriva mer, måste gå och ta en kaka... /Jenny

  

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 oktober 2010 18:26

Mitt jobb går, som ni kanske vet, till viss del ut på att packa fallskärmar. Ibland kommer de tillbaka från hoppfältet och ser ut som kom och hjälp mig (och ingen kom). Idag hade turen kommit till nummer 200 av modell 78. Och jösses vad den var trasslig!

  

Hade jag fått denna skärm som nybörjare, skulle jag nog ha kurat ihop i fosterställning på golvet och stannat där ett tag. Nu kändes det mer som en överkomlig utmaning. Visst tog det lite extra tid, lite huvudbry och en och annan mörk tanke, men till slut fick jag bukt med den vrängda kalotten och alla trilskande linor. Där låg sedan skärmen snyggt och prydligt ihopvikt på packbordet, redo att stoppas ned i sin innerpåse. Än en gång hade människan vunnit över ett dött ting som den själv varit så dum att den skapat, och jag kunde förnöjt skriva upp skärm nummer 200 i min packlista. Mot 300! /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 oktober 2010 16:47

Riktigt höstruskväder idag! Regnigt och blåsigt, löven har yrt omkring. Väder som gjort för att sitta inne och pyssla. Snart är det ju Halloween, så det blev lite pumpapyssel.

I förrådet hittade jag våra två (!) Halloweendekorationer stå på en hylla. Julsakerna tar upp flera lådor. Halloween har kanske inte haft riktigt samma genomslagskraft här, vi har ju bara vetat om högtiden sedan det blev allmänt firande 1995. Men lyktan kan både lysa och låta!

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 oktober 2010 13:40


Idag har jag bakat kanelbullar och för att göra det lite skojigare färgade jag bullarna med karamellfärg. Några blev grönmelerade och andra rödmelerade.


Jag använde även karamellfärgen till att färga pärlsockret grönt och rött. Det blev härligt färgstarka bullar! Några utav bullarna fick också blått och svart strössel på sig... Och gott smakade det också! /Jenny


   

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards