jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 februari 2011 14:57

Mina nya jättesnygga smycken från juveliasmycken.se.

Ett oemotståndligt fint flätat armband med fyra (hund)tassar och ett trendigt ear cuff-örhänge med drops. Mycket läckra! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 februari 2011 14:45

Idag kom det så många paket med posten att det satt ett gummiband runt dem. Wow! Som en andra julafton. Jag älskar paket!

Mina smycken som jag beställt från juveliasmycken.se kom, vinsten från tävlingen om en smyckesbox från RikkEDesign som MizzModig hade, och även en sminkvinst från Sublimt.

Stort tack till er allesammans som förgyllt min dag och givit mig något roligt att tänka på när Jon är ute och kör lastbil i det här hemska vädret.

Han sms:ade: "Det är dåligt väder, mycket trafik och jag har kört förbi fyra trafikolyckor... hittills".

Jag gläds över att han i alla fall inte är i olyckorna. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 februari 2011 14:25

Igår kändes det som om det var början på våren, men idag sveptes alla sådana känslor bort. Det har kommit mer snö - för jag vet inte vilken gång i ordningen. Och den lär inte försvinna i första taget för kallt ska det bli framöver också.

Men Nalle klagar inte utan gör det bästa av situationen och klär ut sig med snöflingorna och leker samojedhund... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 februari 2011 09:39

Min mamma känner mig så väl - inte! Häromdagen kom hon förbi med inte bara en, utan två knepigheter. Det ena var en burk med hemmagjord hummus, och den vet Jon vad man gör med.

Den andra udda presenten var en aubergine, en äggplanta.

Är det här: hummus, en aubergine och ett leende på läpparna, vad man tar med som present istället för guld, rökelse och myrra nuförtiden? 

Nu undrar jag förstås vad jag ska göra med den? Ska jag rasta den, vattna den, döpa den...?

Tar tacksamt emot tips, givetvis ska det vara lätta idéer. Vi har inte lagerblad, nigellafrön eller kanelstänger hemma. Tvinga mig inte att googla... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards