jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 februari 2011 17:57

Det blir inte alltid som man tänkt sig... Ett träd som svärfar sågade på sin tomt ville inte riktigt falla rätt. Istället lutade den sig mot grannträdets grenar, med en fallriktning oroväckande nära sommarstugans plasttak.

Jag var först inne på att vinscha trädet baklänges genom grenverket, men det hade varit omständigt. Så efter lite överläggningar kom vi istället överens om att vi skulle fästa ett rep högt upp på stammen och dra trädet åt sidan. Sagt och gjort.

Jag klättrade uppför karriärsstegen och nådde toppen. Med repets hjälp och med förenade krafter fick den lilla motsträviga aspen snart ge sig och lyda tyngdlagen. Med ett litet brak föll den till marken, och plasttaket var räddat. /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 februari 2011 17:41

 

Dagen har gått lite i Nalles tecken. Imorse ringde jag veterinären och beställde en säck med hans specialfoder. Maten fanns redan hemma hos Veterinärtjänst och Jon hämtade upp den under dagen, då köpte han även en ny burk med medicin på Apoteket. Prislappen på Nalle idag: 1 200 kr! Som hittat.

Under dagen har vi varit ute på isen. Nalle började spåra något och slog dövörat till när jag kallade på honom. Men jag såg hur han retfullt kikade på mig i ögonvrån. "Jag ser dig allt matte där du står och ropar men jag tänker nosa lite till här. Vi är ju mitt ute på öppna isen, det är ju inte så att jag inte ser dig även om jag luktar lite här borta..."

Där fick man för att man gjorde sig till och lekte med repknuten med honom länge och väl under första rastningen på förmiddagen... Sedan har han varit lite mer gnällig än vanligt - men vi har ju alla våra dagar. Lite synd bara att hans ska drabba mina... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 februari 2011 14:23

Det har börjat klia i mina gröna fingrar. I veckan ska jag försöka se till att få ner lite frön i jorden. Det kanske är tidigt, vad vet jag.

Det ska mest bli en kul grej att sysselsätta mig med, och sedan tycker jag att det är intressant att se saker växa. Men se hur morötterna såg ut sist vi gjorde oss till och odlade sådana... /Jenny

Morot?

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 februari 2011 14:21

Skivad mogen mango med mango- och passionsmousse och sorbetglass med mangosmak!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 februari 2011 14:19

Jättegoda chokladiga Bragokex!

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards