jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under februari 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 februari 2011 08:05

Se upp Skövde! Här kommer vi och inköpslistan är lååång. Måste bara tanka först, tar oss fram på ångorna...

 
Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 februari 2011 17:35

Peter LeMarc är vår favorit! ("Vår vrå av världen" är faktiskt lånat från en utav hans underbara låttexter.) När han på sin facebooksida meddelade att han reade ut sitt liv, dvs. en samlingsbox i begränsad upplaga, på Ginza kunde vi inte längre hålla oss - utan kände att vi måste ha den!

Samlingsboxen Starkare än ord med samtliga album 1987-2008 släpptes i höstas och vi har varit sugna på den länge men hållit hårt i våra pengar. Tills nu.

Just nu finns alltså boxen för 399 kr (det är 47 % billigare!) på Ginza. Det blir otroligt mycket bra musik för en billig peng. Dessutom ligger det en karaoke-CD i boxen - och den ska bli kul att terrorisera grannarna med!

Samlingsboxen passar perfekt bredvid Peter LeMarc-boken 100 sånger och sanningen bakom dem. Ni har väl upptäckt Peter LeMarc? Än är det inte försent...

Enda låten som vi saknar i den här fina utgåvan är Kosters klippor men den kommer här:

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 februari 2011 16:57

Säg aaah! På Folktandvården i Tibro fick mina tänder en ordentlig översyn och genomlysning. Känns allt lite olustigt att röntgas, men det är bara att bita ihop...

Efter tandläkarbesöket åkte jag till min gamla arbetsplats på Arbetmarknadsenheten och hälsade på gamla kollegor. Med lite tid kvar till nästa hälsokontroll hann jag även med att säga hej till Dan och Malte på tekniska.

Sedan var det dags att besöka "min" astmasköterska på Tibro vårdcentral. Andningstestet på bilden ovan är en del av den kontroll som jag gör en gång varje år. Det ser kanske lite konstigt ut, men det är ett jättebra sätt att hålla koll på min astma. Och alla värden var bra, så jag kunde andas ut även denna gång. Puh! /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 februari 2011 12:37

Idag hade jag Jon som lunchgäst för ovanlighetens skull. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 februari 2011 09:00

Dansbandsprogrammet för allas vår Logen Käcktjärn är spikat! Bara att planera semestern därefter så att ni inte missar några heta dansbandskvällar i sommar.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 februari 2011 08:46

Det blir ingen hockeymatch i Karlstad för oss på lördag. Vi försökte ju vinna biljetter till guldlördagen - 30 år sedan Färjestad tog sitt första SM-guld.

I stället blir det barnkalas. Precis i samma division... Passion oavsett division eller vad är det för nonsens man brukar säga...?

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 februari 2011 18:17

Vätterns västra strand en kylslagen men storslagen februarimorgon.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 februari 2011 17:00

Denne Okänd är inte så dum. Läs bara så bra grejer han eller hon sagt:


"Visst blir levnadsomkostnaderna allt högre,

men i priset ingår en resa runt solen varje år."

 

"Jag är så morgontrött att jag börjar dagen med att läsa dödsannonserna,

för att se att jag inte finns med där."

 

"Det är bättre att vara bortkommen och bli omkörd,

än att vara omkommen och bortförd."


"Jag har just börjat spara till min andra miljon. Den första misslyckades."

 

"Sverige har två årstider - en grön och en vit vinter."


"Vem hinner tänka på världens undergång när man jobbar heltid på sin egen?"

 

"Skaffa dig vänner innan du behöver dem."

 

"Stoppa gatuvåldet! Slåss på trottoarerna."

 

"Jag dricker inte sprit. Jag häller i mig den."

 

"Visst påverkar rökning utseendet. Titta bara på böcklingen."

 

"Högsta mode hos politiker torde vara vändbara kappor."

 

"Bättre få ord och fyndiga än många och myndiga."

 

"Optimisten har lika ofta fel som pessimisten, men han har roligare."

 

"Man fattar långsammare sin lycka än sin olycka."

 

"Om du känner dig oersätterlig, ta en promenad på kyrkogården."


"Bättre dåligt minne än dåliga minnen."

 

"Tala inte så att du glömmer att lyssna."

 

"Det är inte så lätt att ta sig i kragen när man har fått sig själv på halsen."

 

"Ingen människa har levat förgäves.

Om inte annat har man varit ett varnande exempel för andra."

 

"Vi har 350 miljoner lagar för att upprätthålla tio budord."

 

"Kyrkan ska vara ett sjukhus för syndare, inte ett museum för helgon."

 

"Man måste kyssa en gräslig massa grodor innan man hittar en prins."


"Bra kvinnor ska fram oavsett kön."

 

"Bättre lyss till en säng som brast än att aldrig spänna på någon."

 

"Allt kan hända. Men allt händer inte, som tur är."

 

"Ingen kan hjälpa den som inte hjälper sig själv."

 

"Nyktra flickor går så långt de vill, fulla flickor går hur långt som helst."


"En gång trodde jag att jag hade fel, men det var ett misstag."

 

"Fars dag kommer alltid nio månader före mors dag."

 

"Det var inte av ett av Adams revben Gud skapade Eva. Det vara av ryggraden."

 

"Folk är inte så dumma som man tror - de är dummare."

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards