jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Men who stare at canopies...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 mars 2011 16:49

Som de flesta av er som följer vår blogg kanske redan vet, har jag ett lite annorlunda yrke. Ibland mer annorlunda än vanligt...

Ta idag, till exempel. Större delen av den har jag ägnat med att stirra på skärmar. Varför då? är en befogad undran i sammanhanget. Jo, med jämna intervaller ska varje fallskärm med tilhörande rigg besiktas för att hitta eventuella fel och skador. Så det är vad jag har gjort.

Varje lina, lininfästning, öljett, handtag, loop, kardborreband, kalottcell, metallänk och pilot har jag nagelfarit. Ja, jag har ju inte repat dem med naglarna om nu någon trodde det - jag har dessutom inga naglar kvar (har bitit av allihop under skidstafetterna på TV...).

Våd upp och våd ned, fram och tillbaka. Hängt upp, tittat, känt, skakat på, kikat in, plockat ned, flätat... Jag kommer nog att drömma om detta inatt, är jag rädd. Men jag hittade inget att anmärka. Nu ska bara allting packas ihop, snyggt och prydligt... /Jon

 
 
Ingen bild

Marianne

8 mars 2011 08:04

Låter inte så spännande men man kan ju tänka sig hur viktigt det måste vara.

Jenny och Jon Sjöberg

8 mars 2011 08:29

Jag gör hans fritid spännande nog... ;) /Jenny

 
Spanaren

Spanaren

8 mars 2011 09:25

Kommentaren borta ... nytt försök ;.)
Står du och gör sådant här dagarna i ända? Vad din nacke ska ta stryk eller ...
Kul att ni bloggar tillsammans/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

8 mars 2011 12:34

Ha ha ha... Nej, inte dagarna i ända. Sådana här besiktingar sker ganska sällan, och när jag väl besiktar en skärm står jag inte bara som på bilden. Man rör på sig en del. Svårast är att inte trassla in sig i alla linor. ;)
Mitt jobb är ju att packa fallskärmar, men vi gör mycket annat. Kör lastbil, båt, fyrhjuling och skoter (om man har förarbevis för sådant, såklart...). Så jag skulle nog säga att det är ett rätt så varierande jobb ändå.
Ja, vi bloggar tillsammans, men jag har varit lite dålig på att göra inlägg. Ska försöka bättra mig på den fronten. :)
Extra kul tycker vi båda att det är när vi får kommentarer. Kram tillbaka! /Jon

 
Spanaren

Spanaren

8 mars 2011 15:29

Förstår att du trivs du som kommer från mina trakter med detta jobb. Verkligen ett varierande jobb och det är väl det som gör så att du trivs ;.) Kommentarer är som grädde på moset ... det är det som gör bloggandet så kul/ kram

Ps Svärmor har sagt att du är född någon mil från min by *fniss*

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

8 mars 2011 18:10

Ja, det stämmer det. :) Pijtbåo i själ och hjärta, numera västgöte. Har i alla fall lärt mig säga "Schövdää" på rätt sätt... Inte lätt det här med dialekter. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards