jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 mars 2011 21:45

Då var det klart.

Bidraget som vi skickar till finalen i Eurovision Song Contest i Düsseldorf, Tyskland är:

Eric Saade!


Så här ser slutresultatet ut efter kvällens avgörande omröstning:

Det blev tyvärr inte bidraget som vi hoppades på, och inte heller låten som vi trodde skulle vinna. Så duktiga var vi på att gissa.

Men nu är det i alla fall avgjort och vi får hitta på något annat att göra om lördagskvällarna framöver. Fram till den 14 maj vill säga... 

Grattis Eric - du var populär!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 mars 2011 13:30

Som jag väntade - men till slut kom Jula Multiskridsko 2-i-1 som jag under en tid ska testa åt Smartson. 

Jag blev jätteglad när jag fick beskedet att jag var en utav tio personer som blivit uttagen som testpilot för denna produkt.

Isen låg ännu kvar på Vättern när paketet från Jula kom, så hastigt och lustigt for vi häromdagen dit och jag provåkte.

Hade ju gärna vetat om innan vi for för att teståka att skridskoskenorna, som för övrigt satt på när jag fick dem, inte var slipade. Hade haft mycket lättare att bromsa då. Men jag fick ändå upp ett bra glid - och vem behöver bromsa? Har man kontroll går det inte tillräckligt fort, som Mario Andretti sa...

Jag gillar skornas design, basketkängan är läcker och skon är mycket stadig. Men hoppas verkligen att den kommer i fler färger, typ rosa, för det skulle matcha min outfit mycket bättre!

Ett plus för att den också är ställbar i fyra olika storlekar per sko. Perfekt när man kanske behöver ha raggsocka på isen och bara strumpa när det är dags för inlines. Eller dela den med fler familjemedlemmar...

      

Det är både snörning och kardborreband, samt den låsning som återfinns på bl.a slalompjäxor och snowboardbindningar. Se snyggt ut och känns stabilt!

Skon var inställd på "fel" storlek för mig när jag plockade upp den ur kartongen, men med lite hjälp av Jon var det lätt ändrat.

Multiskridskon satt jättebra på foten och jag kände mig riktigt cool där jag drog omkring på Vätterns is alldeles utanför Försvarmaktens område med militärer cirkulerande. (Som för övrigt kastade långa blickar mot denna rosa isprinsessa - men vad gör man inte som testpilot?)

Åket var hur skoj som helst. Det gör jag gärna om! Nästan att man önskar att det blir vinter igen. Sch! Vem sa det? 

Jula Multiskridskon har hittills bara varit en positiv bekantskap som jag är jättenöjd med. Kul att få röra på sig, nästa gång blir det inlines...

Multiskridskon finns i storlekarna 29-40 och kostar 395 kr - känns som ett mycket rimligt pris. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 mars 2011 10:35

Klicka på länken nedan för att få en gratis provflaska Biotrue. Biotrue är en linsvätska från Bausch + Lomb som effektivt desinfekterar och fuktar dina kontaktlinser. Delta i frågesporten och skriv ut kupongen, flaskan kan sedan hämtas ut hos en optiker som finns listad på Biotrues hemsida.

http://www.biotrue.se/biotrue-gratiserbjudande


Vi tackar Margoth Östman så mycket för tipset!

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards