jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Planterat om

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 mars 2011 11:44

På kvällen igår planterade jag om mina växter. Det har gått väldigt bra för mina tomater. Kanske lite för bra. Av 29 frön har 28 tagit sig. Det hade jag absolut inte räknat med... Vi kommer att ha tomater högt och lågt!

När vi köpt lösgodis har jag sparat burkarna och igår fick jag snilleblixten att använda burkarna som krukor! Jag tycker att det blev jättecharmigt. Måste genast köpa mer godis... /Jenny

 

 
 
Lotta

Lotta

22 mars 2011 12:11

Jag tycker oxå att det är en jättebra anledning till att köpa mer godis! Undrar om man på nåt sätt kan återanvända fazerpappret oxå...? Barnen kan ju måla på baksidan kanske? :) I kväll smäller det, förresten ;)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

22 mars 2011 12:16

Måste nog köpa godis så jag har för nästa säsong också... Mycket godis blir det!

Klart att de ska måla på fazerpappret! Om du äter chokladen får väl ungarna också bidra lite. ;)

Min storebror ska se matchen på lördag live - lyllos honom... /Jenny

 
Lotta

Lotta

22 mars 2011 12:35

Jag ska oxå till LLA på lördag! =) Tillsammans med en kompis o lilla Emma. Så vi har införskaffat fina rosa hörselskydd till lilla damen =) Jag tänker ju hejja ordentligt, liksom, hehe.

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

22 mars 2011 13:06

Då kanske ni ses!
Han ska dit med en av sina kompisar så du får gärna hålla reda på dem åt mig. Man vet ju hur ni 70-talister kan vara... ;) (Ni är nästan jämngamla, han är 73:a.)
Hoppas att det blir en toppenmatch för er!

Fanns det inte lila hörselskydd...?

 
Lotta

Lotta

22 mars 2011 14:32

Vi tänkte faktiskt föreslå att de börjar sälja hörselskydd för barn i FBK-shopen =) Trodde det skulle finnas sånt, men icke ;)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

22 mars 2011 15:09

Ja, föreslå det! Du kanske kan designa dem...? Men mycket fint finns det för barn. Mitt brorsbarn fick den där lurviga vargmössan med öron utav mig en gång - han blev så söt! :)

 
Spanaren

Spanaren

22 mars 2011 14:38

Godis som är så gott och så tål min mage (födoämnesallergiker) inte med det *ler*. Det går att göra krukor av tidningspapper också ... sen kan man bara gräva ned dem i jorden /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

22 mars 2011 15:11

Det var tråkigt, men det finns ju mycket gott att äta ändå. :)
Vi tar till oss tipset om tidningspappret.
Kramar!

 
Annika

Annika

22 mars 2011 14:50

Vart köper man godis i såna charmiga burkar ? Det har vi nog inte i Östergötland. Bra att återvinna till annat som att plantera i. Å, vad jag tänker på sommaren när man hör ordet tomat planta, då man kan gå och plocka tomater och äta. Ha en toppen eftermiddag / Annika

http://ochsakomannika.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

22 mars 2011 15:16

I Fagersanna har vi en liten Tempo-affär som säljer lösgodis med dessa burkar. Tror att jag även har sett dem på Willy:s, men jag ska inte säga säkert. Det är i alla fall helt klart en anledning att köpa mer godis! :) /Jenny

 
Annika

Annika

22 mars 2011 15:36

Tack för tipset Jenny, man kan ju alltid kolla på Willys:s då, jag tyckte också om burkarna och främst alltid gott med godis. =)

Ja, helt klart att man har stor anledning till godis köp för burkarnas skull . ha ha..

Ha det så gott nu // KRAM KRAM

http://ochsakomannika.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

22 mars 2011 16:19

Hoppas att du hittar några burkar!

Påsarna blir det mest att man slänger, men till de här burkarna följer det med ett litet genomskinligt plastlock också. Perfekta för pysselgrejer, leksaker eller annat. Bara fantasin sätter gränserna!

Man känner sig lite som farbror Frippe! :)

 
kristina

kristina

22 mars 2011 17:11

Vilken tomatodling vad duktig du är!
Jag ligger långt efter i odlandet.
Jag tar gärna emot en planta.
Ha det gott och kramar till er!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

22 mars 2011 17:42

En???!!!???!!!
Du kan får 27 stycken!

Ha det så treligt med Di Leva!

 
Ingen bild

Seija o Olle

26 mars 2011 18:54

Det blev fint på er fönsterbänken. Prova nästa gång svartröda tomater "Black Russia", de är jätte goda.
Kram

Jenny och Jon Sjöberg

26 mars 2011 19:33

Det låter spännande! Nu är det lite trångt om plats, men vi prövar gärna det till nästa säsong. Spara några frön till oss! :)

Kramar till er båda och fortsatt trevlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards