jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Kontraster

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 mars 2011 22:00

Idag har jag haft en del för mig. Jag har rastat Nalle några gånger förstås (första gången vid femtiden imorse och har kvällsrastningen kvar), jag har dammat och dammsugit, kört fyra maskiner tvätt, lagat mat (fisk/sesamnuggets, ris och underbart god currysås), framfört ALLA era fina krya-på-dig-hälsningar till Jon, varit och handlat allt från mjölk till lite uppmuntrande godis till patienten, lagat kvällsmat (blev bara några mackor i smörgåsgrillen med grönt till - så enkelt gott!), jag har passat på Jon med allt från att lägga i DVD-skivor i DVD-spelaren till att jag har fått leta rätt på en sopsäck i källaren för att han skulle kunna duscha, jag har så smått planerat resten av veckan, jag har fyllt på 14 kilo hundmat i Nalles tunna, jag har beställt snygga gummistövlar samt 3 nummer av tidningen Allt om trädgård för endast 59 kr + 29,50 kr i premieporto och det var fina premier: doftliljelökar, Fiskarssekatör, planteringsspade och handluckrare, jag har fått tvätten torr och lagt in all tvätt på rätt plats, nybäddat sängen, fått ett intressant samtal med en förfrågan som vi ska fundera på tills imorgon (lite hemligt än...) och det var allt jag kunde komma på just nu. Säkert är det något mer.
Jo, just det. Jag har gjort en liten video som sammanställer Jons dag. Här kommer den. Bra låt också! Nu ska jag ut med Teddy, sedan dusch och i säng och säkert kommer något att komma däremellan... /Jenny

 
 
Annika

Annika

22 mars 2011 22:14

Full rulle idag Jenny, hoppas du får en skön onsdag imorgon.

Men så glad jag blir att ni bjuder så fint på ert liv till andra. Roligt att läsa din/eran blogg.

Har kollat era stjärntecken nu, Och ni passar ihop, *förvånansvärd fullträff* står det mellan era stjärntecken. Så grattis och njut av varandra.. KRAM KRAM

http://ochsakomannika.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

22 mars 2011 22:32

Tillbaks från rastningen på väg in i duschen... Jag hinner ju allt jag tänkt idag! :)

Så bra att stjärnorna tycker att vi passar ihop även om jag reagerar lite på ordet "förvånansvärd"... Hmm, låter lite farligt.

Men vi kör tills det rasar! Det är ju bara en liten fot som är av än så länge... Hahaha!

Sov så gott! Nu ska jag blöta ner mig lite. /Blixten

 
Annika

Annika

22 mars 2011 22:58

Kolla in denna sida, det är där jag hittar roliga saker om stjärntecken.

Ni kan titta själva att ni passar för varandra.

http://aha.nu/

Ha det så gott med er två. / Natti Kram härifrån mig.

http://aha.nu/

http://ochsakomannika.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

23 mars 2011 06:02

Jag kände genast igen namnet på sidan! Finns den kvar?! För visst heter den typ Astro hos Astrid eller något sådant. Den var jag ju inne på mycket för ett tiotal år sedan ju. Ska bli intressant att se om jag känner igen mig alla dessa år till trots.

Tack för tipset! Skön dag till dig. :)

 
Ingen bild

Stefan Ökvist

22 mars 2011 23:47

Hm!

Jag tror bara att du använder gipset för att äntligen kunna bli hemmaman på heltid....

Skämt åsido, det var du då en djäkla otur. Ställer alltid till en massa trassel sådant här. Sjukskrivning och annat. Kan tänka mig att du kommer bli hyfsat less på gipset.

//Steffe

Jenny och Jon Sjöberg

23 mars 2011 11:08

Hej Stefan!

Roligt att du kikar in. Den lille patienten har inte vaknat än men jag ska be honom svara dig på egen hand när han sovit klart. Hoppas att du får en fin dag däruppe!

Kika in lite senare så har nog Jon svarat.... /Jenny

Gäääsp! Nu har jag vaknat. Ja, visst var det klantigt att lyckas träffa den lilla isfläcken. Och det ställer till det med vår semesterplanering. Gipset är inte så farligt, och jag kan ju inte heller klaga på servicen jag får, varken på sjukhuset eller här hemma... /Jon

 
Ingen bild

Johan

23 mars 2011 04:46

jag = 11 gånger av 242 ord. inte ila det.

Jenny och Jon Sjöberg

23 mars 2011 05:51

Hihi! Jag kunde ju ha använt mig av världens bästa någon gång istället. ;)
Jobba lugnt! /syster yster

 
Lotta

Lotta

23 mars 2011 06:57

Haha...det var en händelserik dag för mannen på soffan ;) Du har iaf hittat en helt fantastisk låt till din fina video! The Proclaimers är gryyymt bra! =)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

23 mars 2011 08:30

Tyckte att den passade riktigt bra! Först tänkte jag ta Mr Mister och Broken Wings... :)
Önskar dig en störtskön dag! /Jenny

 
kristina

kristina

23 mars 2011 08:13

Ni har haft en intresant dag, det sa Di Leva igår. Om livet blir jobbigt så blir det intresant.
Kram på er och ha det gott!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

23 mars 2011 08:28

Då väntar vi spänt på det intressanta. Har inte märkt av det riktigt än... Men har Di Leva sagt det, så är det säkert så. ;)
Kramar!

 
Ingen bild

Margoth Östman

23 mars 2011 09:23

Nu kan inte Jon smita undan,han ligger där han ligger.Nu får han använda de små grå och komma på bra slogans och motiveringar.Kanske han kan "VÄRKA" fram några riktigt bra.Kanske ni vinner något och då kan man ju säga inget ont utan det hade något gott med sig.

Jenny och Jon Sjöberg

23 mars 2011 11:13

Ja, det ska gudarna veta att min små grå verkligen behöver aktiveras. Har inte kommit på några bra tävlingsbidrag på evigheter, känns det som.
Men nu ligger jag ju som sagt där jag ligger. Vem vet, jag kanske kan skapa ett riktigt mäster-värk...? ;) /Jon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 19:00

I eftermiddag besökte vi Fågelviksskolan då det anordnades en massa kul för barn och unga. Bland aktiviteterna fanns tipspromenad, fiskedamm, pyssel, ansiktsmålning, godisregn, möjlighet att testa på diverse sällskapsspel, dansa Just dance, sjunga ka...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 09:00


Fastän det fortfarande är ganska kallt händer det saker i trädgården. Det finns blommor och knoppar här och var och det piggar ju verkligen upp. På väg mot rätt håll så att säga... även om vädret för närmsta tiden inte riktigt är med på de noterna. ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards