jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Handlingskraft i Karlsborg

Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 mars 2011 15:51

Torghandel i Karlsborg.


Jag och Jon har varit på skilda håll, han åt Skövde till och jag for med mamma och Johan till Karlsborg. En nyrastad Nalle som varit med mig på älgsafari i skogen - två stycken såg vi! - hängde med i bilen. Han älskar ju att åka bil.

Första stoppet blev på Jons jobb för att lämna sjukintyg till Jons chef, sedan vidare till Apoteket för att hämta ut Nalles smärtstillande medicin (känns som det var nyss vi gjorde det...), en sväng in på Systembolaget för boxvininköp till våra gäster och Jon, och lite alkholfritt till mig. Dagens ljuspunkt: Jag fick visa leg!!! På sjukhuset sist trodde de ju att mamma och Jon var ett par, när vi är ute tillsammans vi tre kanske folk tror att jag är deras kärleksbarn...?


 

Sanny Thai i Karlsborg.


Sedan var det dags för lunch på Sanny Thai som mamma bjöd på. På denna thailändska restaurang serveras det om vardagarna en lunchbuffé med alla möjliga maträtter.


    

Våra tallrikar...


Det är kul att kunna ta vad man gillar! Mätta och belåtna gick vi  därifrån och vidare in på Konsum. Där handlade jag det sista inför förberedelserna av våra gästers ankomst. Nu är det inte mycket kvar som ska tillagas. Känns skönt. 

Igår möblerade jag om i datarummet, så det är bara för oss att flytta ut ur sovrummet (till bäddsoffan) och bädda i ordning för alla på söndag. Idag hämtade jag några kuddar hos mamma och med Johans hjälp sitter nu även takboxen på bilen. Det flyter på bra! Men vi har givetivs gjort listor med planering som vi håller oss till... /Jenny

 
 
Annika

Annika

25 mars 2011 19:36

Jag säger bara sommartider hej hej sommartider.. Jag tänker på sommar när man tänker på torghandel med blommor.. Å, så god mat ..mmmmm..vad då är jag avundsjuk eller ?? JA JA .. =)

http://ochsakomannika.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

25 mars 2011 19:50

Torghandel och marknader tycker jag mycket om. Det är så kul att gå ute och kika runt. Bäst är det ju om det råkar finnas vagnar med nygjorda munkar! ;)

I både Karlsborg och Tibro, i närheten av där vi bor, är det torghandel varje fredag. Känns lite gammaldagstrevligt!

Mamma köpte alla möjliga blommor - hela bilen var som en djungel. Igår köpte hon kryddor - då doftade det som i en örtträdgård!

Nu ska jag ge mig ut på jakt efter en stödstrumpa till Jon hos mina föräldrar. Nu är det tur att det är nära! :)

Må så gott! /Jenny

 
Annika

Annika

25 mars 2011 22:49

Jag älskar med torghandel & marknader, härligt med vackra blommor, kryddor, att kunna se och lukta på plats mitt i stan. Jag kan känna dofterna i från bilen ända hit till Östergötland.. ME LIKE !!

Ha det så bra & trevlig helg / Kram Kram Annika

http://ochsakomannika.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

26 mars 2011 09:45

De kommande marknaderna ser vi verkligen fram emot. Brukar fara till marknadsdagar i både Mariestad och Hjo. Och i Hjo är det varje år en Slöjdmässa som vi tycker mycket om att vara på. Där finns det en uppsjö av egentillverkade saker och kläder. Jättemysigt att strosa omkring i stadsparken bland allt hemmagjort pyssel. Kanske har du varit där?
Nästa helg ska vi också på mässa, men den är inomhus och i hälsans tecken med allt vad det innebär. Ska också bli intressant.
Skön lördag!

 
Ingen bild

Margoth Östman

26 mars 2011 08:08

Visst blir man glad när vårblommorna börjar komma.
Mer vad ska folk tro nu ? När gamle Jon haltar fram med krycka typ Stackas pappan som har druttat i kull,han får svårt att hänga på dottern när de är ute o går,ha,ha,ha Nä så illa är det nog inte,han ser faktiskt rätt bra ut Jon,men det får vi hålla tyst om,för annars blir han väl mallig.Hoppas han rättar till sig någolunda tills Ullareds besöket.

Jenny och Jon Sjöberg

26 mars 2011 09:50

Försent! Han har redan läst din kommentar och nu är det inte bara hans Aircast som är uppblåst. Fniss!

Det blir till att hoppa runt på kryckor i Ullared för hans del. Inte så kul, men men. Jag lovar att ta på mig ansvaret att shoppa för två - minst!

Det blir ju inte riktigt som det var tänkt, men vi ska försöka att göra det bästa av situationen. I och med det här nya skyddet, som han kan ta av, blir det eventuellt bad i Klitterbadet i alla fall.

Hoppas att du får en toppendag där nere och att du jobbar hårt på att locka fram våren! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 25 mars 14:43


En perfekt fika innan Sia skickas iväg på gympa!  

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards