jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Vad får vi inte missa?

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 mars 2011 15:26

Snart åker vi till Ullared! Jippi! Längtar massor...

Men vad får vi inte missa att lägga i vagnen när vi går omkring på Gekås? Vet ni något som är riktigt prisvärt? Något vi inte får gå förbi? Något som är ett riktigt fynd? Kom gärna med tips. (Det får givetvis finnas i affärerna på området utanför också.)

Jon brukar köpa skärp, för det tycker han är billigt och mamma kaviar - så att det finns det mesta av det mesta vet vi. Men vi vill göra fler klipp! Jag har ju inte krånglat på takboxen för ingenting... /Jenny

 
 
kristina

kristina

28 mars 2011 16:45

Jag ska köpa moppar och bakplåtspapper, tråkigt eller hur!!!
Kram på er!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

28 mars 2011 17:03

Tråkigt, men kanske välbehövligt...
Ses snart!

 
Spanaren

Spanaren

28 mars 2011 18:07

Har aldrig varit där men har sett att det finns massor av saker att köpa. Kläder och hushållsprylar är väl aldrig helt fel ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

28 mars 2011 18:21

Ja, inte ska vi åka därifrån tomhänta! Ska kika in vad de har i trädgårdsväg också. Ser fram emot denna resa massor! /Jenny

 
Lotta

Lotta

28 mars 2011 18:10

Om ni, som vi, har många barn i släkten o bland vänner...så köp upp ett lager målarböcker, tuschpennor, Disneyprylar etc. Kanonbra att ha då födelsedagarna duggar tätt ;) Jag har fyndat massor med billiga leksaker till en bråkdel av Toys r us och BR.

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

28 mars 2011 18:33

Ja, dessa kalas... Oj, oj, oj. Drar en djup suck när jag tänker på dem. Och jul sen då!

Men jättebra tips att köpa på oss lite, så det finns hemma när det väl beger sig. Tack, tack. /Jenny

 
Annika

Annika

28 mars 2011 20:38

Kan säga att jag är riktigt avis.. Jag vill också åka till Ullared, men det blir inte nu i vår för oss, kanske i höst, får se då. / Kramen !!

http://ochsakomannika.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

28 mars 2011 21:16

Jag har just sett ett avsnitt av Ullared på femman och jag vill dit NU!!!

Ja, vår och höst är väl lämpligast att åka dit. Hoppas verkligen inte att det är mycket folk där när vi kommer! Det går ju så mycket smidigare om man lätt kan ta sig fram. Vi ska låna en rullstol till Jon så även han kommer fram. Blir för ansträngande att hoppa runt på kryckor...
Trevlig kväll!

 
Annika

Annika

28 mars 2011 21:43

Förstår din längtan, det är så underbart att handla där på Gekås. Hoppas ni hittar massor nu./ Trevlig Kväll tillbaka..

http://ochsakomannika.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

28 mars 2011 22:28

Speciellt när man har planerat det sååå länge... Sov så gott!

 
Ingen bild

Margoth Östman

29 mars 2011 12:16

försök att inte lägga besöket på fredag - söndag,då är det mycket mer folk där.Lugnast är det nog på onsdagarna.
Kolla ni på fritöserna de var prisvärda,jag köpte mellan stoleken för 249:- ,den gillar vi.
Rishults korvar (fast du äter ju inte det Jenny)är mycket prisvärda och goda,kosta ungefär hälften där än på ICA.potatisgratängen är också god.Som ni kommer att se när ni kommer så är det mycket av varorna som bytt plats,vilket kan försena inköpen,man går dit där man har hittat varan innan,så är den inte där,då kanske man säger VAD FAN.

Jenny och Jon Sjöberg

29 mars 2011 12:59

Är också rädd för att de flyttat om för mycket sedan sist, så vi måste gå och leta efter allt. Shoppingtiden är dyrbar den också!

Tack för tipsen! Ska kika på fritösen.

Kanske måste hyra ett envägssläp hem, vi har ju inte hur mycket plats som helst? Tyvärr... :(

Ska försöka övertyga resten av flocken att de vill gå där inne och handla i flera timmar också... Hade den där sportbaren öppnat än eller? :)

Hoppas att du har fint väder - gärna hela veckan ut! ;) /Jenny

 
Ingen bild

Margoth Östman

30 mars 2011 19:07

Vet ej något om sportbaren.Men både en ny matservering och ett nytt kafe har öppnat på övervåningen.Där kan du placera Jon ifall han inte orkar med att halta runt för länge.

Jenny och Jon Sjöberg

30 mars 2011 20:48

Vi såg inte heller till någon sportbar. Och restaurangen och kaffebaren hann vi aldrig till. MÅSTE TILLBAKA!!! Jon placerade vi i en rullstol som vi fick långa i utgången, så han hade det ganska bra...
Trevlig kväll!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 19:00

I eftermiddag besökte vi Fågelviksskolan då det anordnades en massa kul för barn och unga. Bland aktiviteterna fanns tipspromenad, fiskedamm, pyssel, ansiktsmålning, godisregn, möjlighet att testa på diverse sällskapsspel, dansa Just dance, sjunga ka...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards