jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Vad händer!?

Av Jenny och Jon Sjöberg - 3 maj 2011 06:04

Vad man inte vill se när man tittar ut genom fönstret en majmorgon: SNÖ!!! Vad är det som händer, vi hade ju sommar nyss?

Väderstationen har visat på snö i flera dagar och nu fick den visst rätt. Synd. Snön som faller kommer väl aldrig att lägga sig men ändå. Det ska inte snöa nu. /Jenny

 
 
skrivmoster

skrivmoster

3 maj 2011 09:09

Här hos oss var det snöblandat regn vid ett par tillfällen men det blev bara blött. Kallt var det! Ett typiskt bakslag!!

Hoppas ni får en fin dag idag! /Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

3 maj 2011 09:15

Gillar inte bakslag... :(

Men nu syns det i alla fall inga spår av snön. Det var skönt det i alla fall. Nu tar vi nya tag mot sol och värme!

Hoppas att du också får chans till sol idag! :)

 
kristina

kristina

3 maj 2011 09:31

Här la sig snön på marken, vi har lite kallare här nere.
Hoppas att all växtlighet har klarat sig!
Ha en bra dag och kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

3 maj 2011 09:54

Ja, sjön kyler kanske fortfarande. Men det mesta har nog klarat sig, får vi hoppas.

Bra dag tillbaka! :)

 
Ingen bild

Margoth Östman

3 maj 2011 10:03

Direkt när jag såg fotot på granen trodde jag att jag kommit in på fel månad hos dej,trodde det var en julgran,ha,ha.
Hörde att det först regnade och sen snöade utanför Göteborg också.Här i Glommen har Pelle fått skrapa bilrutorna två dar i rad.Det är väl inget majväder ? Nu ska det vara vår !

Jenny och Jon Sjöberg

3 maj 2011 11:09

Jag och Nalle kom just in från en promenad och allt var uppochned. Vi fick fler snöflingor på oss och jag såg en domherre! Riktigt kyligt var det också. Brrrrr!

Hallå, sommaren - vart tog du vägen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards