jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Vinst: ÅRSFÖRBRUKNING AV COCA-COLA!!!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 maj 2011 22:00

Jag älskar min fru Jenny
- hon älskar "always Coca-Cola"!
Att vi är tre i detta äktenskap
är nåt jag måste tåla...
Har försökt med röda rosor,
choklad och dyra smycken,
men jag "can't beat the feeling"
av den kolsyrade läskedrycken.
För i hennes ådror flyter cola
som i hjärtat bubblar passionerat.
Hon lever "on the Coke side of life"
därför har jag henne nominerat!


Den här bilden och Jons otroligt fyndiga motivering gav vinst i tävlingen hos Emma-Lou. Och inte vilken vinst som helst utan en årsförbrukning av Coca-Cola, tårta, ballonger, Coca-Cola-presenter och ett exklusivt Coca-Cola jubileumskit. Vad mer kan man begära?

 

Just nu är jag nog världens lyckligaste! Det här är verkligen helt underbart! Stort tack till dig älskade Jon, till Emma-Lou som höll i den fantastiska tävlingen och till Coca-Cola förstås och återigen grattis på 125-årsdagen. Skål på er allesammans! /Jenny

 
 
Lotta

Lotta

13 maj 2011 07:20

Haha! Stort jättegrattis!!! Vet ni, så fort jag såg tävlingen o Jons svar så förstod jag att det var vinnaren! Sååå bra motivering och en sååå värdig vinnare! Själv tävlade jag aldrig...fanns ju liksom ingen idé då man läst vad Jon tävlat med ;) Vad var priset exakt? Har du fått det redan? Kram o Grattis igen! =)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

13 maj 2011 08:54

Tack så jättemycket!!!

Den här tävlingenspris var verkligen något som jag ville ha, så jag bad Jon ta tag i den lite extra. Men han klarade pressen och fick till den där superfyndiga motiveringen.

Och det är nästan så de är här, för han dricker bara Cola vid något enstaka tillfälle. Men han får gärna betala och kånka hem mina flaskor... ;)

Vi blev lite oroade för den nyktra alkoholisten bland bidragen och trodde att det var kört. Sådant brukar ibland gå hem... Men till sanningen hör den att jag inte dricker kaffe, te, vin, öl eller sprit heller - bara Cola. Ibland mjölk, och mer sällan vatten... På sätt och vis räddade colan mig från spriten! :)

Och nej, jag vet inte exakt vad priset består av. Min årsförbrukning skulle kanske driva Coca-Cola i konkurs! Hahahaha! Ska bli mycket spännande att se hur det ska gå till när vinsten ska delas ut.

Tack än en gång för din gratulation! Kramar!

 
kristina

kristina

13 maj 2011 07:54

Ett stort grattis det är underbart att se din glädje!
kramar från Mamma!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

13 maj 2011 08:44

Tack så mycket! Du behöver inte oroa dig för att jag ska bjuda dig. Drick du din hemmagjorda rabarbersaft! ;) Hahahaha!

Ha en skön dag! /Jenny

 
Gun-Hilde

Gun-Hilde

13 maj 2011 10:59

Grattis Grattis.
Grattis Grattis!!!!!
När man läst vad Jon skrivit så var det nog ganska klart vem som skulle vinna. Jag hade inte en tanke på att försöka tävla jag dricker inte coca-cola. Jag gör nog helre som din mamma dricker rabarbersaft.
Än en gång grattis på er. Trevlig helg.

http://gunhilde.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

13 maj 2011 11:01

Tack så jättemycket! Det här var verkligen jätteskoj för oss, kanske mest för min del då... :) Tack, tack! Helgen fick förstås en underbar start nu. Trevlig helg till dig också! /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

14 maj 2011 09:18

En helt genialisk, fantastisk och proffsigt utformad motivering, som givetvis är värt att premieras! GRATTIS JENNY till säkrade Coca-Cola under ett år och GRATTIS JON för din poetiska ådra!! Det var roligt att läsa och se att det gav vinst!

Kram och trevlig helg!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

14 maj 2011 13:39

Tack så mycket! Vi kan inte beskriva hur glada vi båda är just nu. :D

Hittills har jag ju mest bara lyckats kamma hem ett och annat verktyg, samt skräckfilmer...
Så ÄNTLIGEN vinner jag något till Jenny som hon faktiskt vill ha! ;)

Kul att du gillade tävlingsbidraget. Ha en fortsatt trevlig helg! /Jon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards