jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Skördat

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 maj 2011 16:53

Det växer bra i våra odlingslådor - så bra att vi inte hinner äta upp allt som växer. Just därför har jag idag klippt ner persilja, dill och gräslök för att frysa in. Här ska inget förgås! /Jenny

 
 
skrivmoster

skrivmoster

15 maj 2011 20:36

Redan skörd?? Inte illa!! Klart man ska ta tillvara på allt!

Det är bra med gröna fingrar!!
Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

15 maj 2011 21:17

Jo, här går det undan! Så länge det är egen skörd är det inte så noga om det blir frysen eller ej. Har gott om plocksallat också... Får nog skaffa en kanin! ;)

Trevlig kväll! /Jenny

 
Spanaren

Spanaren

16 maj 2011 11:48

Säger som Skrivmoster ... redan skörd?
Jag brukar frysa ned den slätbladiga persiljan för den gillar jag bäst ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

16 maj 2011 11:52

Jag sådde ju ganska tidigt men vi har haft tur med vädret. Det har varit mycket sol som gynnat min lilla odling.

Men gräslöken är lurig, den vill sig inte riktigt. För att inte tala om rädisorna. Men det var mest ett prov för jag hade hört att det skulle vara svårt. Sedan är inte lådorna som jag sådde i så djupa. Får se om det blir några rädisor...

Ha det så gott! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 19:00

I eftermiddag besökte vi Fågelviksskolan då det anordnades en massa kul för barn och unga. Bland aktiviteterna fanns tipspromenad, fiskedamm, pyssel, ansiktsmålning, godisregn, möjlighet att testa på diverse sällskapsspel, dansa Just dance, sjunga ka...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 09:00


Fastän det fortfarande är ganska kallt händer det saker i trädgården. Det finns blommor och knoppar här och var och det piggar ju verkligen upp. På väg mot rätt håll så att säga... även om vädret för närmsta tiden inte riktigt är med på de noterna. ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards