jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 maj 2011 22:45

Vi slötittade på Talang 2011, eller jag som hade datorn i knät gjorde det i alla fall... Effektiv kvalitetstid? Vi tog en lite längre kvällis med Nalle och då tog jag dessa bilder. 

Jon har också letat fästingar i Nalles pälsrock, jag hittade två tidigare idag. Och nu blev det två äckliga kryp till. 

Vi har alltså försökt undanröja allt som kan komma i vägen för en icke-godnattssömn för oss alla. Men löptikar och lite orolig hundmage kan vi inte göra mycket åt. På sistone har Nalle blivit så där till sig att det kommit bloddroppar från hans petterniklas... Stackarn! Men det är inget nytt. Händer lite då och då.

Nu ska vi i alla fall krypa i säng. Godnatt till er alla! Hoppas att ni haft en bra dag och får en fortsatt skön helg. Lova att inte tåa några sängstommar i natt!

Här kommer dagens sista uppdatering om den omtalade lilla tån. Status: "blålila med inslag av svart. Kommer antagligen att trilla av under natten..." /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 maj 2011 19:39

Varken värme eller sol har lyst med sin frånvaro idag. Känns som om sommarvädret är på väg tillbaka efter en regnig och blåsig period. Och vad passar då bättre än utomhusfika? Inget!

Mitt i "centrum" av Tibro, alldeles i närheten av det nya rondellkonstverket, finns den här röda stora fina villan med VillAnns café och tro det eller ej, det var faktiskt vårt första besök i den nya regin. När stället hette Candela café var vi där en massa gånger...

Vi fikade gott på den fina uteserveringen i trädgården, och passade även på att spela årets första minigolf. Jag är verkligen värdelös på minigolf men tycker att det är ett roligt tidsfördriv. Jon vann, men jag är glad ändå. Grattis till honom, men jag lär väl få fler chanser - minigolfsäsongen har ju bara börjat! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 maj 2011 19:11

Jag lyckades ta mig runt två varv i spåret igen. Och även den här gången, när jag skulle jogga ut på andra varvet, började jag känna av bukkrampen. Men jag vet att den känns av ännu värre när jag väl stannar, och det drev mig vidare.

Det fantastiska den här gången var att jag lyckades jogga bort den! Det tog ju större delen utav varvet men himla skönt var det när det släppte. Om jag ändå visste vad det där är om. Det finns visst något som heter "löparmage" men jag tycker inte riktigt att det stämmer. Jag är säkert bara otränad. 

Två varv i det backiga spåret blir 4,8 km. Nu är målet att förbättra tiden...

Väl innanför dörren välkomnades jag av Nalle som sprang iväg med min ena joggingsko. Den här hunden har nog inget vidare luktsinne för inte skulle jag vilja ha min svettiga sko så där nära mitt luktorgan!

Men hur var det med tån då? Gick det verkligen att jogga med den? Jo, det gjorde det faktiskt. Klart att den känns lite öm, men den ser faktiskt värre ut än vad det gör ont.

Ett till fot-o på dagens kanske mest fotograferade fot... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 maj 2011 18:57

T a c o g ö m m a ! ! !


Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 maj 2011 09:38

Nalle var lite orolig i natt och vid fyratiden bestämde jag mig för att ta ut honom. Dålig idé. För mig. Det var bara jag, Nalle och en igelkott ute. Inte ens tidningen hade kommit. Rastningen gick bra, tror jag, minns inte så mycket eftersom jag tog mig fram i sömnen.

Men frisk luft piggar upp och väl hemma igen tänkte jag lägga mig på spikmattan, brukar somna om lättare på den. Av med nattlinnet och i samma veva dunkar jag foten i det vassa hörnet på sängen. Aj! Typiskt. Nu är tån bruten. Tror jag. Säkert på femtiosju ställen... Hade bara nattlinnet jag tänkt beställa från Haléns tidigare i veckan funnits i lager hade detta aldrig hänt. För med ett nytt nattlinne hade jag varit mer försiktig. Dumma Haléns. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 maj 2011 09:28

Plötsligt var bara Estrellas Barbecue-chips borta. Och denna smak var en riktig favorit! Men nu finns Sommar BBQ. Dessa chips smak påminner mycket om Barbecue-chipsen. Skulle inte alls förvåna mig om det är samma kryddblandning. Om vi skulle ta och hamstra lite då... ;) /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 maj 2011 04:45

Nu är det bara en vecka kvar till årets premiär på Logen Käcktjärn. I Piteå är förberedelserna i full gång. För premiärdansen nästa fredag står dansbandet Shake. Vi tycker självklart att ni ska göra ett besök på logen och svänga era lurviga om ni är i krokarna någon gång under sommaren. "Käckis" är en jättemysig loge som verkligen bjuder upp till dans!

Här kommer sommarens program, så långt som det är fastställt i skrivande stund. Det blir många duktiga dansband som kommer att stå för underhållningen. I år blir det även "Lördanser".

  

Nu är det bara att planera in semestern efter detta schema! Kika gärna in på hemsidan för mer information: http://www.logenkacktjarn.se/index.html .

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards