jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 juni 2011 21:45

En hel del spel har jag spelat i mina dagar men aldrig förr har jag varit en tampong som är ute och flyger på moln som måste akta sig för blixtar och annat. Men det är fruktansvärt roligt - för att inte tala om beroendeframkallande! Spelet finns hos Libresse på fb och man kan vinna en iPhone. Men hittar man ett tampongpaket får man en sms-kupong på just tamponger. Testa gärna Twist up - för vem vill inte någon gång i sitt liv ta chansen att flyga omkring som en tampong! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 juni 2011 21:30

Efter en hel del turer hit och dit om hur det skulle gå till när årsförbrukningen med Coca-Cola skulle levereras nådde äntligen drycken fram till mig! Inte hela årsförbrukningen utan bara 16 (!) flak. Om några månader kommer resten. Men med 126 liter ska jag nog klara mig ett tag... ;)

Hade ju hoppats på att den röda Coca-Cola-lastbilen skulle svänga förbi men istället dök en grön Bring-bil upp och lämnade av mina flak. Vi hade bett om att få vinsten levererad till mina föräldrar för vi var inte säkra på att den skulle få plats här... Först var det tal om att hela årsförbrukningen skulle komma med en gång, då i halvlitersflaskor. Det ändrades sedan på grund av hållbarhetsskäl till burkar. Men just därför kunde inte allt komma nu, utan några flak kommer vid senare tillfälle.

 

Jon körde mycket försiktigt hem mig, Nalle och alla flaken - bilen har aldrig tidigare varit så dyrbart lastad!

Nu ligger några burkar på kylning och resten bara väntar på att få ge mig den tillfredsställelse som bara Coca-Cola (och Jon dårå...) kan ge mig!

Den här supervinsten kammade Jon hem hos Emma-Lou (HÄR finns några bilder från när vi fick de andra presenterna och tårtan som också hörde till vinsten). Stort tack till er båda! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 juni 2011 21:15

På väg i bilen hem från Tibro ringde svärfar Benke till Jenny och undrade om vi var sugna på kantarellsmörgåsar. Det var vi. Såklart.

Benke hade varit ute och plockat kantareller - i frysboxen, la han till. Och i en stuvning, på vitt bröd, med ost på och gratinerade i ugn, blev de jättegoda! Som alltid var det väldigt trevligt att få sätta sig ned till dukat bord, äta och dricka gott och koppla av lite. Det är ett av livets små glädjeämnen som man så lätt glömmer bort att uppskatta. Tack, käre svärfar!


Efter denna välbehövliga paus hade vi tillräckligt med energi

för att:

1) ta oss hem (i bil),
2) försöka fixa till våra krånglande datorer (och bli arga, besvikna och frustrerade när det trots allt ändå inte fungerade...), och
3) skriva inlägg på bloggen om det hela.


Tänk vad en kantarellsmörgås - eller två - kan pigga upp... /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 juni 2011 21:00

... att köpa glass med de påhittiga namnen: BulleriBär och ChokoFilijoko. Hoppas att glassen är lika god som namnen är roliga att säga!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 juni 2011 20:46

Som tack för att jag bloggade om 24.se! Tack så mycket. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards