jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Vinst: Coca-Cola

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 juni 2011 21:30

Efter en hel del turer hit och dit om hur det skulle gå till när årsförbrukningen med Coca-Cola skulle levereras nådde äntligen drycken fram till mig! Inte hela årsförbrukningen utan bara 16 (!) flak. Om några månader kommer resten. Men med 126 liter ska jag nog klara mig ett tag... ;)

Hade ju hoppats på att den röda Coca-Cola-lastbilen skulle svänga förbi men istället dök en grön Bring-bil upp och lämnade av mina flak. Vi hade bett om att få vinsten levererad till mina föräldrar för vi var inte säkra på att den skulle få plats här... Först var det tal om att hela årsförbrukningen skulle komma med en gång, då i halvlitersflaskor. Det ändrades sedan på grund av hållbarhetsskäl till burkar. Men just därför kunde inte allt komma nu, utan några flak kommer vid senare tillfälle.

 

Jon körde mycket försiktigt hem mig, Nalle och alla flaken - bilen har aldrig tidigare varit så dyrbart lastad!

Nu ligger några burkar på kylning och resten bara väntar på att få ge mig den tillfredsställelse som bara Coca-Cola (och Jon dårå...) kan ge mig!

Den här supervinsten kammade Jon hem hos Emma-Lou (HÄR finns några bilder från när vi fick de andra presenterna och tårtan som också hörde till vinsten). Stort tack till er båda! /Jenny

 
 
Lotta

Lotta

15 juni 2011 22:04

Åh! Shit! Himmel va gött alltså! =) Grattis igen! =)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

15 juni 2011 22:30

Cola i burk och glasflaska är absolut godast, men på grund av svidande ekonomi och även miljöskäl (Jon babblade på något om hur dåligt det är för miljön med aluminum och jag köpte det...) har det bara blivit 1,5- litersflaskor (2 liters går inte för där försvinner kolsyran direkt!) för min del.
Men nu blev det genast billigare och jag kommer ju förstås att panta burkarna så alla blir glada här. /Jenny

 
Emma-Lou

Emma-Lou

15 juni 2011 22:47

Hej, vad skoj att ni gillade tävling och vinst :-D Alltid kul att glädja någon med något de tycker om. Får jag låna bilder av er till min blogg, skulle vara jättekul att lägga upp dem! Ni får givetvis ta de bilder jag mottog av pr-företaget bakom det hela :-)

http://www.finest.se/emma-lou

Jenny och Jon Sjöberg

15 juni 2011 22:50

Ta vad du vill - UTOM COCA-COLAN!!! Hahahaha! :D

Det här var verkligen en toppenvinst. Tack, snälla! Många kramar. /Jenny

 
Emma-Lou

Emma-Lou

15 juni 2011 22:51

Kan ni då skicka dem bilderna högupplösta till min mejl: pesonen_emma-lou@hotmail.com

http://www.finest.se/emma-lou

Jenny och Jon Sjöberg

15 juni 2011 22:53

Japp! Kommer alldeles strax ett mejl... :)

 
Annika

Annika

15 juni 2011 23:24

Herre gisses vad mycket cola ni fick.. nu är det bara att börja dricka cola till frukost/lunch/middag/fikat ja till allt... // KRAM KRAM

http://ochsakomannika.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

16 juni 2011 09:32

Men det är ju det jag gör! :D Nästan i alla fall. Kanske inte till frukost alla gånger.... Men det är mest för att ofta inte äter frukost alls. ;) /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 29 mars 16:45


Den här charmiga kycklingen i kollaget målade Sia vid ett besök på Familjecentralen. Den blev ju väldigt abstrakt söt i sin enkelhet.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards