jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 augusti 2011 19:24

För säkerhets skull.

/Jon, som har en liten känning söder om ena örat...

 
Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 augusti 2011 17:00

Jag kom inte in på H&M:s hemsida tidigare idag. Men det var inte mitt fel utan H&M:s. Det är inte mig det är fel på, det är H&M, som är falskt självömkande, för så betyder det. Det är inte dig det är fel på, det är mig är detsamma som: "Jag vill att du tycker synd om mig, trots att jag gör slut."

Och det är klart jag tycker lite synd om H&M nu när de inte fick besök av mig... /Jenny

Dumpa mig rätt nästa gång, H&M, det vill säga använd inte något utav dessa exempel:

Den relationsrädde:
"Du vill ha mig och jag vill ha dig stundtals. Det går inte."
Vad som egentligen menas: "Jag är livrädd för att fästa mig känslomässigt."

Den brutala:
"Jag har träffat någon annan som jag tycker bättre om."
Vad som egentligen menas: "Du är inte tillräckligt snygg, smart eller rik."

Den fega:
"Jag ringer. Jag lovar."
Vad som egentligen menas: "Jag ringer, jag lovar. Om ett år eller två när jag är jättepackad och desperat."

Den osäkra:
"Jag tycker att vi nog ska ta ett litet uppehåll. Testa hur det känns helt enkelt."
Vad som egentligen menas: "Jag vill sätta på en massa andra tjejer/killar, men ändå kunna gå tillbaka till dig sen."

Den uppriktige:
"Jag är inte kär i dig längre."
Vad som egentligen menas: "Jag har aldrig varit kär i dig."

 

(Tillägg: Jon blev bara lite orolig när han kom hem och undrade varför jag tittade på dumpningsrepliker...)

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 augusti 2011 13:27

... i paketet från Shopping4net. Små färgglada hårsnoddar i silikon. Nostalgiparfym i form av "Laguna", 169 kr för 30 ml. Just nu är det 70 % på alla filmer - "The Break upp" blev nästan gratis! Det fanns inte så många filmer kvar men den här blev det i alla fall.

Psst... Såg förresten att det i Fyndhörnan på Leksaksavdelningen bland annat fanns en hel del Lego, om någon är på julklappsjakt redan...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 augusti 2011 13:15

Det är mycket rönnbär på träden och det förebådar visst en sträng och snörik vinter, i alla fall i södra Sverige.

Är det däremot mycket rönnbär på träden i norr blir det istället mindre med snö där för "rönnen bär bara en börda om året".

Nu vet jag inte hur ni har det med rönnbären där uppe, men här finns det en del. Bara att vänta och se... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards