jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 augusti 2011 19:00

Vi deltog i en undersökning på nätet och sedan dess har vi blivit nedringda av diverse försäljare. För då spelar det tydligen ingen roll om man är med i NIX eller ej.

Idag ringde någon och försökte pracka på oss en Victoria-servis, någon från EON har ringt, igår ringde en kvinna från något telefonbolag...

Igår svarade jag och hon från Telenor ellervaddetnuvarförtelefonbolag  presenterade sig inte och sa inte var hon ringde ifrån, utan ville prata med Jon. Jag undrade vad hon ville och hon berättade om undersökningen och sa allt annat än att hon ringde för att sälja ett erbjudande.

Och jäklar vad sur hon blev när jag inte lät henne prata med Jon! Ganska roligt faktiskt. Hon ville prata med Jon och höra honom säga att han inte var intresserad för det kunde jag inte göra åt honom. Men det kunde jag visst det, sörru, lilla tanten!

"Så, du kommer inte låta mig få prata med John (ja, hon kallade honom det)?"

"Nej."

Tror inte att hon kommer att störa oss igen. Ja, jag vet att de är försäljare och gör sitt jobb och bla bla bla men jag delar telefonabonnemanget och är gift med John (!) och har faktiskt lite att säga till om också.

Och som om det inte räckte med att de ringer, det kommer mejl också. Det här låg i inkorgen idag. Till att börja med: heter det inte "spene"? Resten får ni lösa själva. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 augusti 2011 18:24

 

På förmiddagen började det regna och det har fortfarande inte slutat. Blött, blött, blött. Men vi har kläder även för detta väder och for vi ut i skogen. Vi tog oss till "vår skog", det vill säga Skolskogen - där vi gifte oss. Nalle fick springa av sig och vi fick en skogspromenad. Nu är gänget luftat och siktar på en kväll med film och gott att äta och dricka.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 augusti 2011 18:13

Den här mojängen ställde till ett väldans huvudbry för min lilla mamma idag. Tidigt imorse ringde hon mig och berättade att hon inte kunde ändra kanalerna på teven. Jag hintade redan då om att det kunde vara batterierna. Jag är ju ingen "cable guy" men lovade att komma dit senare. Klart att mamma måste ha teve när pappa nu farit till Leksand.

Väl där visade det sig att det var ju batterierna som var slut i fjärrkontrollen. Men att min otekniska mor inte hade lyckats få upp batteriluckan trots att hon tydligen försökt "massor".

Hon poängterade att hon minsann kan en massa annat som att göra morotssoppa, heala och koka rödbetor - men nu är ju inte det något som hade hjälpt dig att se teve, eller hur? /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 augusti 2011 11:49


Hoppas att ni får en trevlig helg, allesammans!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 augusti 2011 09:44

Imorse låg det ett vinstmejl i min inkorg. Toppenstart på dagen och det satte förhoppningsvis ribban för hela helgen.

Mejlet var från Emma som skrev att jag hade vunnit ett jättevackert pärlset från Miss Dee i en tävling som hon hade på sin blogg. Tack så mycket för det!

Nu har Emma en ny tävling igång där vinsten är en riktigt snygg ring värd 219 kr från Miss Dee. Ta chansen - kika in hos Emma och berätta om ditt vackraste/bästa kärleksminne! Tävlingen avslutas om en vecka. /Jenny

Ringen som du kan tävla om HÄR!

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards