jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 augusti 2011 20:30

Nu är det på dagen tre veckor kvar till SLA-loppet i Skövde, och hittills har väl träningen gått sådär. Jenny har varit bättre på att ta sig ut och jogga, medan jag inte har snört på mig löparskorna på flera veckor, på grund av begynnande förkylningar med mera. Suck...

Idag tog vi oss i alla fall ut på vår första riktiga femkilometersrunda (5,07 km för att vara exakt), och det kändes bra. Aningen segt, men utan någon större smärta någonstans.

Vi tog oss runt på 26:56.27, en helt okej tid för två otränade soffpotatisar. Min högerfot (som jag bröt i slutet av mars) klarade rundan bra. Bådar gott för framtiden! Får se om jag kan få med Jenny ut på en runda imorgon också... /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 augusti 2011 18:30

Jon blev lite avis på mitt hårinlägg och ville minsann visa att han också har haft olika frisyrer! Minst tre i alla fall... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 augusti 2011 18:15

När jag letade efter bilder från vår förlovning snubblade jag över en massa bilder. Många av dem på mina frisyrer. Så jag satte ihop ett litet kollage över hur mitt hår har sett ut under de senaste sex åren (hade kunnat gå längre tillbaka i tiden, men vi har bara digitala bilder från då).

Första bilden är från hösten 2005 och den sista längst ner i högra hörnet är från alldeles nyss. Variationen är ganska stor. 2008 hade jag bara några centimeter kort hår och nu är det något längre än så, som längst ca 37 cm. Det växer ganska bra alltså. Får se vad jag hittar på för frisyr nästa gång, men just nu trivs jag ganska bra i lite längre hår. Än är det nämligen ingen fara när jag går på toa... ;)

På sistone har jag försökt att inte köra med den där standardhästsvansen, utan vidgat mina hårvyer. Det här ska föreställa ett försök till en fishtail. Inte det lättaste, det blir lätt att det ser ut som en vanlig inbakad fläta. Men övning ger färdighet. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 augusti 2011 15:07

Regnet tog slut och vi kom oss ut på en lite längre promenad på runt 7 km. Gick uppåt skogen, något som vi inte gjort på länge. Bäst att passa på innan jakten drar igång...

Vi såg inte till en enda människa och inte många andra djur heller för den delen. Desto mer ljung som Nalle så glatt slängde sig i. Han har varit lite trotsig den här veckan, men vi gissar att kvällen blir lugn efter denna strapats.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 augusti 2011 15:03

Vi gjorde oss till ordentligt när vi gjorde frukost idag, och det tog nästan hela förmiddagen. Trodde aldrig att vi skulle få äta någon frukost...

Vi bakade grova tekakor, plockade in äpplen, plommon och annat utifrån, tände ljus med mera. Varför det då? Jo, en tävling förstås!

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards