jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 augusti 2011 20:34

Jag älskar frukost - dagens viktigaste mål! Nu söker Smartson testpiloter för att testa frukostpaket från Arla. Du får själv välja vilket frukostpaket som du vill testa. Jag vill gärna vara med - ansök du också HÄR innan den 16 september! /Jon


Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 augusti 2011 16:43

... att man kanske skulle ta och se första programmet av Robinson ändå... ;)

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 augusti 2011 16:22

Jag har inte den bästa av ryggar. Ibland krånglar den ordentligt och den här veckan har varit tuffare än på länge. Ryggen har gjort så jag har haft svårt att sova och värken har gjort mig illamående. På spikmattan har jag till slut somnat och jag har varit bästis med Zon. Jag vet inte var denna värk i nedre delen av ryggen har kommit ifrån, men började misstänka mina gamla joggingskor. Jag har ju joggat lite mer på sistone och mycket på asfalt.

För att verkligen få rätt joggingskor den här gången, och då inte rätt färg som jag kanske tänkt mer på tidigare när det gällt skoval, utan rätt för mitt löpsteg. På Intersport fick jag hjälp och fick ta en vända på löpbandet - har aldrig joggat på löpband förut så det var lite läskigt och det var tur att det bara var mina fötter som filmades och inte resten... På filmen kunde man se att mitt löpsteg är neutralt, endast med en liten pronation på vänster fot.

   

Av gammal vana hade jag fastnat för ett par Nike-skor och försäljaren sa att han skulle kunna sälja dem med gott samvete men för säkerhets skull testade jag en något stabilare Adidassko. Skillnaden var inte jättestor men det fick bli den. För kan jag bli fri den här ryggvärken med den skon blir ingen gladare än jag. Även om den andra var snyggare... Ser fram emot att testa! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 augusti 2011 16:14

Efter att ha knallat omkring på marknaden åkte vi vidare till vårt hemliga svampställe. Vi plockade kantareller och Nalle busade för han är helt ointresserad av att hitta svamp...

Det växte förvånansvärt också några blåbär, och nu är lingonen på gång.

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 augusti 2011 16:02

Idag blev det en sväng in i Örebro län. Vi for till Tived och Sannerudsmark'en. Just den här marknaden har vi inte varit på förut men den visade sig vara mycket populär.

Det var många marknadsstånd längs en lång, lång gata och det var riktigt, riktigt trångt att ta sig fram. Dessutom var värmen tryckande, termometern visade 26 grader på hemvägen. På marknaden fanns det också gott om matställen, djur att titta på, hästskjuts bland mycket annat.

Vi for mest dit för att kolla vad det här var om och fick inte med oss så mycket hem. Det blev bara några brödkakor och en påse med gott marknadsgodis.

  

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards