jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Då kör vi lite sol igen...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 september 2011 16:00

...fast när det här skrivs regnar det. Men för bara några minuter sedan var det sommarväder ute. Sol, regn, sol, regn... Sluta vela!

"Solen skiner inte samtidigt på båda sidor av häcken."


Får väl vara glad för att vi var ute då och inte nu. För den oturen har vi ju drabbats av en del ändå på sistone...


Äntligen lite sol på nos och näsa.


Om det var städdag igår så var det tvättdag idag. Men nu är det klart. Hunden är rastad. Nu ska smörgåsgrillen få jobba lite - här ska smältas en massa ost! Mums! Tror nog att Cola passar bra till ;) /Jenny

Nalles favorit/look-alike just nu...

 
 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

1 september 2011 18:32

Waoooooooooo,ljuvliga foto & sååå söt Nalle är/Kram & Nospuss

http://frunsblogg.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

1 september 2011 18:34

Jag funderade på att fota regnskuren också och ha med som kontrast men jag nöjde mig med ett soligt inlägg!

Hoppas att du får en trevlig kväll! /Jenny

 
sandra

sandra

1 september 2011 19:46

Okej vad roligt :)
allt bra med dig ?

http://ssandraaf.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

1 september 2011 19:47

:)! Allt fint här! Du? /Jenny

 
Lotta

Lotta

1 september 2011 22:19

Va fina bilder ni tar! Måste nog oxå plocka fram smörgåsgrillen nån dag. Himla gott ju! Jag vill gärna ha mackor med tacofyllning ;) Brukar göra det av rester från då vi ätit tacos. Underbart gott! =) =)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

2 september 2011 07:04

Då skulle du varit med när jag tog bilderna...

De två första tog jag när jag snurrade runt och fick en billig fylla på ängen. Ser väl ut som en misstänkt UFO-landning där nu... ;)

Den med gräset tog jag krälandes på marken och den sista med kameran i ena handen och leksaken i andra. Och med en och annan förmaning till Nalle att NU var ankan min! Hahahaha!

Smörgåsarna blev jättegoda. Osten smälte och det blev långa spagettistränger av den! Mums!

Tacosmörgåsar låter också gott. Får se om det blir något över någon gång. :P Vi har nachos på menyn i helgen tror jag minsann...

Bästa helgen till dig! /Jenny

 
sandra

sandra

1 september 2011 22:22

Du har vunnit en earcuff hos mig :)
Mejla mig dina uppgifter så skickar jag den så fort som möjligt. Mejla till twofantasticc@hotmail.com
:)

http://ssandraaf.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

2 september 2011 06:56

Wow! Tack så jättemycket. Det här blev en finfin fredagsmorgon! Earcuffen är jättefin och jag är jätteglad. Trevlig helg! /Jenny

 
Annika

Annika

2 september 2011 09:14

Köra lite sol är inte helt fel, dom säger att det kan bli lite högsommar värme i helgen, och det är gött så här i september månad.

Han är ju så underbar eran Nalle, vilken ras är Nalle? Jag vet att jag har frågat förr men du vet en gammal människa glömmer :) ..

Ha det så gott nu på denna underbara fredag.// Massor av kramar ifrån mig

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

2 september 2011 09:19

Men solen hade visst bråttom iväg någon annanstans för nu är mulet igen. Men hoppas att det stämmer som du skriver med högsommar i helgen! :)

Nalle är vår saliga lilla blandning av björn, åsna och guldfisk: söt och stark som en björn, envis som en åsna och har ett minne som en guldfisk!!! Näe, skämt å sido.

Vi vet bara att han är blandras, men vad det är mer än schäfer vet vi inte säkert. Ibland misstänker vi leonberger... Försäkringen blir då billigare för att han är blandras i alla fall. Men sedan har han ju kostat ungefär en miljon i mat och medicin ändå. ;)

Hoppas att du får en toppenhelg - MED MYCKET SOL! Och friska barn... /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards