jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 8 september 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 september 2011 21:45

Efter tusen om och en miljon men lyckades jag ikväll ta mig ut på en joggingrunda. 3,7 kilometer blev det och väl ute gick det faktiskt bättre än förväntat. Jag förtjänade i alla fall min dusch!

Redan i övermorgon är det dags för loppet och jag börjar verkligen få kalla fötter. Betalat för att få springa offentligt - hur tänkte jag där?! Men det ska nog bra. Eller känner jag mig kanske inte lite förkyld ändå...? ;)

För övrigt så lyckades jag krascha internet på datorn - tur att vi har två! Vet inte hur det gick till... Men jag var snabb att kopiera över det viktigaste till en bärbar hårddisk ifall allt skulle hänga sig. Vi har ju bland annat en del bilder som jag inte vill förlora.

Att sitta i soffan framför teven med dator i knät går ju också bra. Fast allt är så litet. Men det är väl jag som börjar se dåligt nu när jag är så gammal...

Datorn får Jon laga imorgon. Jag har nog gjort mitt där. Förresten har jag känt av den datorns ilska mot mig under en längre tid. Den har nog blivit lite sned för alla långa arbetsdagar och gav igen...

Nu blir det lite slösurfande innan kvällsrastning och godnatt. Jon dyker väl upp från sin hemliga jobbgrej på hemlig ort i morgon bitti någon gång. Men ärligt talat: jag sover faktiskt himla gott när jag har hela sängen för mig själv. Natti, natti på er. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 september 2011 14:29

Jag har blivit uttagen av Leaf att provsmaka Läkerol tabletter. Spännande! Jag har fått två påsar, endast uppmärkta med nummer, som jag ska testa. Jag ska delge mitt första intryck, smaken, sötheten, lakritssmaken med mera. Kul!

Jag fick dessutom en godispåse som tack för hjälpen. Här ska testas! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 september 2011 14:00

Dags att förnya garderoben? Hos Avanna finns många fina klädesplagg och webbutiken har också fyllt på med många spännande nyheter.
Här kommer några utvalda produkter:

Mörkgrå Kiss Me t-shirt 99 kr, ekologisk Today baby body 199 kr, Charlie t-shirt herr 99 kr, Colour Splash armband 99 kr, Enjoy ekologisk tygkasse 129 kr, Dear Owl Poster 125 kr.


Samtliga bilder är lånade från Avanna.se.

Där finns också många fler varor att titta på. Bara att surfa dit!


Psst... Just nu pågår även en tävling där du har chansen att vinna din favorit från Avanna. Läs mer om tävlingen här HÄR och lycka till!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 september 2011 09:15

Torsdag. Åldersnojan fortsätter. Jons övningsdygn likaså. Okej väder. Fortfarande rörd av Stefan Livs död. Inte mycket på gång. Nedräkning pågår. Snart helg. Gör ni då? /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 september 2011 09:02

The golden years

The golden years have come at last,

I can not see - I can not pee,

I can not chew - I can not screw.

My memory shrinks - my hearing stinks,

no sense of smell - I look like hell.

My body´s drooping - got trouble pooping,

the golden years have come at last,

the golden years can KISS MY ASS!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 september 2011 08:57

... Clint Eastwood:

"Jag är faktiskt bara 18 år. Jag har bara levt ett hårt liv."

Men om han ser ut som 18, är väl jag bara typ... 21! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 september 2011 08:45

... t-shirt ska jag ta på mig idag...? /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards