jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 10 september 2011

SLA-loppet i Skövde

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 september 2011 13:00

Vi orkade jogga oss runt alla de 5 kilometrarna - tjoho! Och det gick faktiskt riktigt bra. Vi hade ingen jättefart, joggat på snabbare tider innan, och sedan var det lite trångt att ta sig fram här och var men det var skoj. 

Vi valde att inte alls tränga oss fram i starten då vi ändå såg oss som chanslösa till någon framstående tid. Vi joggade också tillsammans - och jag tog även några bilder under joggingturen!

  

Efter uppvärmning, för de som ville, gick startskottet klockan tio och stadsloppet gick runt om i Skövde. Funktionärer stod placerade längs sträckan och visade vägen. Men i början var det som sagt lite trångt när alla skulle komma iväg.

Det som ändå var bäst var att jag slapp den där otäcka magvärken som jag ibland fått när jag joggat, även om det var länge sedan som den var som värst nu. Inte heller minsta antydan till håll och de nya jogginskorna, Adidas Assertion Stabilty, är så sköna att jogga i. Kanske är det tack vare dem som ryggen känns mycket, mycket bättre nu!

  

Det var faktiskt riktigt roligt att jogga ett lopp. Sluttiden hade vi väl kunnat putsa något, men vi trodde nog att det skulle vara tuffare. Som vi förstod de preliminära resultatlistorna så kom vi i mål på ca 27.45, ca 10 min efter första mannen i mål, vilket gav Jon 116:e plats i herrklassen. Jag fick 24:e tid i damklassen, ca 8 min efter första damen. (Resultatlistan finns här om någon vill läsa.) Det får vi väl vara nöjda med för vi är ju bara ett par glada motionärer som faktiskt orkade jogga hela sträckan - och tog oss i mål! /Jenny

 
 
Annika

Annika

10 september 2011 14:58

Grattis och vad duktiga ni är.. ni har ju t.o.m bild bevis.. ha ha ;)

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

10 september 2011 17:15

Jim Carrey går ju en fotojoggingkurs i Yes Man, tror jag det - så jag tänkte varför inte! :) Och som du skriver, alltid roligt med lite bevis. :)

Men nu blir det lugna kvällen för vår del. Jag är ju inte ung längre så jag får tänka mig för... Hihihi!

Ha det gött! /Jenny

 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

10 september 2011 18:34

Hääärligt.....Är impad :)
Snygg stil hörru' Jon *thihii*
/Ha en gooer Lörda'

http://frunsblogg.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

10 september 2011 19:16

Tusen tack, frun! Du är nog den en av ett fåtal som gillar min löpstil. ;) Men den är i alla fall effektiv. Kom ju i mål...

En goer lördag önskar jag detsamma till dig! /Jon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards