jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Hemma igen

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 september 2011 18:15

Nalle höll mig vaken under natten och vid tretiden blev vi tvungna att ta ut honom. Och då var han inte alls nödig. Grrr! 

Innan dess hade Jon legat och snarkat i mitt ena öra - vet inte hur många gånger jag puttade på honom! Och i mitt andra stod Nalle och gnällde. Utanför droppade något irriterande kondensvatten. Dropp, dropp, dropp...

Och hotellet var lyhört till tusen och givetvis gick folk och pratade i korridoren och i hotellrummet bredvid hittade Jon en kompis att snarka i kapp med. Det blev alltså inte mycket sömn, men det får vi ta igen i helgen.

Nu håller jag på att pyssla här hemma, väntar ut frans- och ögonbrynsfärgningen med lite dator. Tidigare har jag städat, plockat upp varor och packning, planterat om, vattnat, gått igenom mejl och post med mera. Jon och Johan är på bio och ser Jägarna 2 så jag har fritt fram.

Eftersom hotellfrukosten inte var någon höjdare så hamnade vi snart i IKEA restaurangen istället. Fanns mycket godare grejer där!

Och lite varor köpte vi också: praktiska behållare för vår återvinning, en ny badrumsmatta, påsklämmor, skedar (våra har blivit böjda när vi försökt skopa glass...) saft, kex med mera.

Vad vi inte köpte var en sådan här lampa... Eller ja, lampa och lampa. Ärligt talat så tyckte jag mer att det såg ut som att de hade hängt upp genomskinliga plasthinkar i taket. Ska det vara snyggt det?!?!

Nu ska jag fortsätta att bocka av grejer på min lista. Hade tänkt jogga, duscha en lång dusch och inte bara snabbt som det blivit på sistone, mina ben är fruktansvärt håriga också, har några tävlingar att kika på, några bloggar att besöka... Tänk vad mycket efter man hamnar på bara några dagar! Idag har jag till exempel inte druckit en enda droppe Coca-Cola (IKEA:s fuskcola räknas inte), så det ska jag också göra något åt. /Jenny 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards