jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 21 september 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 september 2011 11:34

Nalle, och vi också för den delen, fick en mycket lugnare natt. Kanske har örondropparna redan lindrat det värsta? Skönt för oss alla.

Både igår och i morse gick det oväntat smidigt att ge honom örondropparna. Inte utan att man blir förvånad när något går lätt för engångsskull.

Han har knappt kliat sig i öronen alls och det är ett gott tecken. Hej då, svamp! Bara artrosen, hd:n, smärtstillande medicinen, specialfodret mot kristaller i urinen och så vidare kvar.

Men det fuktiga vädret fortsätter. Hur mycket kan det regna egentligen?!

Superhunden Nalle med svamp i öronen och kristaller i urinen.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 september 2011 10:48

Jag återkommer till förra natten för den var märklig på fler sätt än Nalles oroliga sömnlöshet. Jag vaknade upp med en hudförändring på min axel!

Och ingen av oss har någon aning om hur detta märke kan ha uppkommit. Det är typ hundra år sedan jag såg ett sådant sist.

Men var är det man får dem ifrån nu igen? Är det utomjordingar? Landlevande sugfiskar? Promenad i sömnen in i något hårt? Hämndlysten dammsugare? Eller JON?!

Men ingen av oss minns när, eller hur det hände. Pinsamt... på fler sätt än ett. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 september 2011 10:39

Kinapuffspåsarna kan tydligen uppfattas som rasistiska och nu ska förpackningarna byta utseende. Enligt en krönika målar påsen upp en nidbild av Kina med "knallgul asiat med rishatt och ögon sneda".

Jag kan inte påstå att jag tänkt på detta tidigare. Och inte heller inbillar jag mig att alla i Kina ser ut på detta vis. Men Fazer har tagit åt sig av den här kritiken och nu ska påsarna ändras. Hoppas bara att innehållet får förbli detsamma för jag älskar Kinapuffar! Om de nu får fortsätta att heta så - kanske också är kränkande...? /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 september 2011 09:15

Ibland hinns det inte med att duscha. Och redan torr hud gillar inte alls att duscha för mycket. Lösningen: torrschampo!

Jag har testat Lee Stafford Dry Shampoo Original for Oily Roots (varför måste alla produkter ha så långa namn?!). Nu har jag inget annat torrschampo att jämföra med så jag kan bara berätta min åsikt om effekterna av denna produkt. Och jag är nöjd.

Håret blev genast lite fluffigare och det där feta försvann och jag ska testa spraya på lår, rumpa och mage och hoppas på att fettet försvinner där också!

Doften ganska intensiv i början men nu trivs jag bra med den.

Det här torrschampot ska sprayas på ca 16 cm avstånd på hårrötternas område och pudret som bildas gnuggas sedan bort energiskt med fingrarna.

 

Före- och efterbilder på min lugg. Skillnadens syns men framförallt så känns det mycket fräschare. Helt lagom hårboost för mig! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards