jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 november 2011 20:15

Ja, nu kanske ni undrar vem jag är? Jo, jag heter Jon och utgör den mer osynliga halvan (eller hundradelen?) av denna blogg. På sistone har jag nästan inte bloggat alls, eller svarat på så värst många kommentarer. Detta har jag lite dåligt samvete för, men inga bra ursäkter. Faktiskt har jag inte ens några bra dåliga ursäkter, så utan vidare omsvep fortsätter jag som om inget har hänt... Vilket det också har gjort. Inte hänt något, menar jag.

För det har ärligt talat inte skett så mycket värt att berätta om. På jobbet går kneget sin stilla gång. Jag har börjat lära mig packa reservfallskärmar, vilket i och för sig är nytt, men knappast någon vidare upphetsande bloggläsning. Eller? Ändå har tiden gått så otroligt fort på sistone, kvällarna svischar förbi, och helgerna ska vi bara inte tala om...

Fast nu är det faktiskt helg, och hög tid för fredagsmys! Jennys supergoda chokladcheesecake fick sällskap av nästan lika god morotskaka från Huldas café som jag hade med mig från Karlsborg. Nu ska vi koppla av med lite film. Trevlig helg! Vi kanske hörs någon fler gång...? /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 november 2011 17:05

Har du Blogkeen-knappen på din blogg? Läs då mer HÄR hur du kan få en present med innehåll bland annat från Depend. Jag missade Maybelline-kampanjen men fick just mejl om att jag ska få det här nya paketet i stället. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 november 2011 09:45

   

I senaste numret av Buffé finns den här smarriga efterrätten med: chokladcheesecake på cookiebotten. Bara namnet låter ju som något som man skulle vilja äta upp!

Nu på morgonen har jag gjort denna dessert som ska bli helgens godis. Jag föredrar ljus choklad så jag tog det istället för mörk. Och kanske att min form var för stor eller så berodde det på att jag gjorde degen för hand men jag fick inte till någon hög kant så det blev lite fyllning över. Jag hade inne den något längre än 35 minuter i ugnen. Receptet hittar du HÄR. Testa gärna - efterrätten påstås vara oemotståndlig! Ikväll testar vi... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 november 2011 08:00

Häromdagen sydde jag upp några buffar lite på skoj. Några gav jag bort men en silvergrå behöll jag själv. En del hade inte hört talas om buff förut när jag pratade om det, men det här är ett mycket användbart litet tygstycke. Här kommer några tips på hur man kan använda en buff. /Jenny

 

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards