jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

¡Melonas, melonas!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 januari 2012 18:00

Nyvaken efter en eftermiddagstupplur. Vi for till Skövde och det tog på krafterna så det var skönt att ligga ned och sova lite. Underbara varma säng! Men vi fick en lyckad tur till Skövde. Bara det faktum att vi hittade en parkeringsplats direkt var ett av dagens små glädjeämnen.

Men innan det hade vi stannat till i Tibro på Dans Zoologiska där vi köpte hundgodis till Nalle. Han fick ett presentkort av Hugo och Lova i julklapp som gick åt idag och de smakbitar han fått har han givit godkänt. Nalle tackar så mycket för presenten!

 

I Skövde tog vi Nalle till en hundrastgård där han fick springa och nosa fritt och han såg ut som världens lyckligaste vovve. Han är minsann inte svår att behaga.

  

Men dagen blev som en försenad julafton för mig också för äntligen - ÄNTLIGEN - hittade jag vattenmelon! Vi har sökt länge efter denna underbara frukt men hittat alla andra meloner utom just denna. Nu åkte vi till Grönsakshuset och tittade. Vi såg ingen i butiken, och vi var på väg därifrån. Men det skadar ju inte att fråga, tänkte jag, och så gjorde jag. Och de hade visst vattenmeloner, men inte framme, för det var inte så efterfrågat just nu. De levererar vattenmeloner till hotell så därför hade de - och jag bad om en till. För säkerhets skull. Klokt, med tanke på att jag redan ätit upp en...

  

Vi hittade även spanska jordgubbar som smakade förvånansvärt gott och några aprikoser. Men det där mörkröda fruktköttet på melonen smakade precis som på sommaren - underbart gott! Det spelade inte ens någon roll att det var kärnor i.

Hur många är sugna på vattenmelon nu, måntro...?

Eller på lite McDonald's-mat...? (För det blev ett litet nödstopp där också, ungefär en timme efter smörgåsarna som blev fikat på Gräddhyllan...) Jon tog en chokladdoppad munk men jag ville ha deras glass som serveras med varm chokladsås. Mumsigt värre! Jag tror inte att de där stripsen kom med på köpet, för jag vill mig minnas att någon bad om det också, men visst hade det varit bra om de hade gjort det.

Här skulle man ju kunna tro att vi vore mätta men inte då! Nähä, för i tidningen för några dagar sedan gick det att läsa om Pizzabageriet i just Skövde som fick så bra betyg hos Pizzaonline.se. Nu bor vi för långt bort för hemkörning men om inte pizzan kan komma till oss får vi komma till den. Fast vi valde att ta med hem så cirka 26 minuter senare var den förstås inte lika rykande het men riktigt god ändå!

God mat är väl på sätt och vis också fynd men dagens fynd i klädväg gjorde jag på Stadium. Ni som hängt med vet att min gamla vinterjacka också hängt med ett bra tag. Och jag har letat och visst har det funnits en del jackor jag gillat men många har kostat alldeles för mycket. Halva reapriset däremot är ett jättebra pris! Jag hittade en Everestjacka i en modell jag gillade som var nedsatt  från 1300 kr till bara 400 kr. Jag slog till!

Lite smått och gott från H&M blev det också. Men med tanke på alla presentkort vi samlat på oss blev det här en billig shoppingresa. Dyrast var nog vattenmelonerna... Hahahaha!

Hoppas att ni får en härlig lördagskväll allesammans. Jon har just sett färdigt på Scream 4 (den var visst sådär...) och vi ska ta ut Nalle en sväng innan vi slänger oss i soffan... och äter vattenmelon. /Jenny

 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

14 januari 2012 19:44

Vattenmelon är helt underbart, det och färska hallon missbrukar jag nästan under sommarhalvåret =) Och under vinterhalvåret längtar jag tills detta finns att köpa.
(hallon har börjat ploppa upp lite här och där men melonen lyser med sin frånvaro)

Ha en trevlig kväll

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

14 januari 2012 20:52

Jag blev mycket glatt förvånad över hur frisk den här vattenmelon var i smaken. Vissa meloner kan ju vara riktigt tråkiga.

Och givetvis blev jag ännu gladare för att jag lyckades hitta melon överhuvudtaget! :P

Synd att det inte finns mer frukt och bär att få tag på även under vintern, tror att vi behöver vitaminerna kanske ännu mer då än på sommaren... Livet blev i alla fall lite roligare!

Hoppas att du också får tag i melon! :) /Jenny

 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

14 januari 2012 20:02

Verkar som en bra dag ju :)
Ha en goooer Lörda'kväll/Kram Kram

http://frunsblogg.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

14 januari 2012 20:48

Jo, och den har fortsatt. Har just avnjutit glass och varm chokladsås i soffan. Tar konsekvenserna senare... ;)
Hoppas att du också har en härlig helg! Kramar från oss.

 
skrivmoster

skrivmoster

14 januari 2012 22:19

Ni är ena riktiga livsnjutare!! Melon är underbart gott och jag har mest köpt andra sorter för vattenmelonen är inte synlig. Frukt är gott och ögat vill se dessa läckerheter som sen söker sig in i munnen. Nyttigt och bra!!

Ja ni hann med "lite av varje" av livets goda. Kul med utflykt och att hitta reafynd är inte fel! Snygg och härlig vinterjacka till ett superpris!! Grattis!

Nu god natt nästan. Börjar bli trött. Sov gott!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

14 januari 2012 22:45

Jag har redan varit på den andra vattenmelonen också måste jag erkänna. :) Det är ju så gott och speciellt när jag sett fram emot det så länge. Det är mycket vätska så nu behöver jag nog inte använda hudlotion på länge. Hahaha!

Det blev en rolig tur. Vi var inte borta så länge men det var roligt att se lite folk. Har mest sett pappernäsdukar på sistone. ;)

Och vinterjackan har jag redan invigt på en rastning och den kändes varm och skön. Min gamla vinterjacka är så gammal att jag inte minns hur många år jag haft den. Men den har tjänat mig väl. Och den får nog hänga med som reserv ett tag till...

Godnatt till dig också. Hoppas att en fin söndag väntar. Kram, kram. /Jenny

 
Lotta

Lotta

15 januari 2012 08:01

Här köper vi vattenmelon emellanåt för Elsa vill gärna ha det som frukt till skolan. Brukar så gott som alltid finnas i butiken :) Gott är det ju oxå! Va mycket fynd ni gjort på er shoppingtur! Härligt =)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

15 januari 2012 11:18

Aha!!! Så det är i Hällefors mina vattenmeloner har hamnat! ;)

Lyllos er som har dem som året runt-vara. :)

Jag är glad över att äntligen ha hittat en vinterjacka. Enkel modell och svart så den kan jag säkert ha i flera år den också ifall det skulle bli så. Vinter är ju inte riktigt slut än, just nu snöar det faktiskt.

Sköna söndagen till dig! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards