jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Japp, ni hade rätt!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 januari 2012 19:30

Ja, en del av er har ju anat att något varit på gång här. Ganska tidigt fattade till exempel en av våra trogna bloggläsare, Camilla, misstanke, men då hade vi knappt fattat det själva.


Och vi hoppas verkligen att Camillas kommentar slår in: att vi är fler i familjen till nästa jul. Men samtidigt vill vi gå ut med att det fortfarande är tidigt i graviditeten. Vi är inte förbi de där kritiska 12 veckorna än men självklart hoppas vi att allt kommer att gå bra. Fast det är lite nervöst nu...

Det har också känts som om Lotta har haft sina aningar även om de inte varit lika direkta. Det här inlägget kändes i alla fall väldigt träffande även om det kanske inte alls var riktat till oss, fast nu "lånar" vi det lite:



Så, så ligger det till. Vi tackar så mycket för alla era fina kommentarer och tror säkert att ni kommer att hålla tummarna för oss. Och kanske också ställa upp med råd och tips för det här är ju HELT nytt för oss och ni som följer oss verkar sitta inne med en hel del kunskap. Det känns tryggt om ni följer med oss på den här nya äventyret.

För hittills har den här graviditeten inte varit särskilt njutbar. Givetivs är vi överlyckliga över beskedet i sig, för det är något som vi kämpat för ett litet tag och när gravstickan visade positivt resultat kändes det väldigt overkligt. Och det gör det i och för sig fortfarande. Men det har varit mycket extrem trötthet, mycket illamående, en hel del kräkningar - och inte bara på morgonen - den där irriterande förkylningen som inte vill ge med sig, känsligare humör, konstiga cravings, konstiga matvanor över huvud taget och tro det eller ej: INTE EN ENDA DROPPE COCA-COLA HAR INTAGITS SEDAN INNAN JUL!!!

Vi trodde att vi läst på men det här var verkligen omöjligt att sätta sig in i och när det här slutar kännas som en lååång vinterkräksjuka hoppas vi att det känns mycket, mycket bättre.

 
 
Helena Milton

Helena Milton

23 januari 2012 19:42

Men så roligt, GRATTIS! En liten baby, det är ju typ det ljuvligaste som finns!!!!! När det väl är dags så njuuut av det första bebisåret för även om fortsättningen blir toppen så är de bara bebisar ett endaste år och det går väldigt fort.

http://frndrad-frvandlad-frdlad.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

23 januari 2012 19:46

Tack så hjärtligt för din gratulation! Vi har ju sett fram emot en baby ett tag men inte vågat tänka för mycket på det. Än så länge känns det som om det är en evighet till förlossningen men sedan ska vi anamma ditt råd och njuta så mycket som går. :) Kram!

 
Ingen bild

Camilla

23 januari 2012 21:09

<3<3<3 BÄBIS <3<3<3

Jenny och Jon Sjöberg

24 januari 2012 08:41

Ja, du tog gissade det ju nästan innan vi visste det själva! :)

 
skrivmoster

skrivmoster

24 januari 2012 09:29

Det är nästan så jag hoppar på stolen!! GRATTIS till denna underbara nyhet!! Nu är du inne i en period då det kan vara "blä" men det brukar gå över och sen hoppas jag att det bara blir en härligt spännande väntan! Kramar till er båda!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

24 januari 2012 09:33

Tack, tack! :)
Den här blä-perioden är ganska överväldigande. Men idag har jag inte kräkts en enda gång. Än... Vid samma tid igår hade jag redan hunnit göra det två gånger. Ser verkligen fram emot att må lite bättre.
Kramar till dig också! /Jenny

 
Lotta

Lotta

24 januari 2012 12:36

Visst var det er jag syftade på i det inlägget ;) Anade då och tyckte mig kunna ana i senare inlägg från er oxå att det var något fantastiskt på gång =) Jag är så himla glad för er skull!!! Å jag kan trösta dig med, Jenny, att om man mår väldigt dåligt i början av graviditeten så är det ett tecken på att bebisen mår bra. Så har jag alltid hört iaf, men det kanske är för att man ska få mamman att stå ut som man säger så, haha. Å väldig trötthet o väldigt mycket illamående kan ju va tecken på fler än en bebis ;) Kanske är två!? Hur som haver, önskar er all lycka o stort grattis igen :)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

24 januari 2012 13:19

En natt drömde jag faktiskt att det var tvillingar... och har även läst det du skriver. Högre HCG om det är fler, men nu har jag ju ingenting att jämföra med. Ultraljud inbokat i mars.

Men jag har verkligen mått och mår pyton till och från. Jag har spytt precis när som helst på dygnet. Ibland mitt i natten när jag bara har varit uppe på toa och återvänt till sängen. Det där med morning sickness är ju skitsnack!!!

Jag har en hink stående brevid sängen om nätterna och den har kommit till användning. Igår natt spydde jag klockan 3 och lyckades inte somna om och spydde lite till vid femtiden. Jag känner absolut inte för att gå upp och äta mitt i natten, även om jag på morgonen numer "kastar" mig på frukosten och vissa dagar hjälper det, men inte alla. Har faktiskt inte kräkts något än idag! Alltid något.

Jag har ju funderat massor över det är med den bristande utvecklingen när det gäller graviditet. Tog ju lite tid att bli med barn men borde inte de här 9-månaderna ha utvecklats fortare till något lättre...?!?!

Tack så mycket för din grattis-hälsning och det känns ju lite bra att veta att babyn kanske mår bra i alla fall även om inte jag gör det. :) /Jenny

 
Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

24 januari 2012 17:09

Ett tips är att ha något litet, tex kakor, skorpor, bredvid sängen som du kan äta under natten/morgonen och drick mycket vatten. Mår du mycket illa kan man också köpa åksjuketabletter på apoteket, det tipsade min barnmorska om och det ska vara ofarligt, nackdelen med dom är att man blir väldigt trött.

stort GRATTIS till er! :)

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

24 januari 2012 18:04

Tack för tipsen! Har hört om att ha något att äta vid sängen men inte om åksjuketabletterna. Undrar om jag kan bli tröttare än vad jag känner mig...? ;) Det är lite svårt att äta dock, känner mig oftast helt aptitlös...

Vatten är nästan det enda som jag dricker och jag har inte varit någon stor vattendrickare innan. Drack dock lite för fort när jag var törstig en gång och lyckades spy upp vattnet och lite annat... Det här var verkligen omöjligt att sätta sig in i innan!

Hur länge mådde du dåligt? Gick det över direkt, eller trappades det ner...? Alltså: finns det något ljus i tunneln?!?! /Jenny

 
Julia

Julia

24 januari 2012 18:34

Grattis till er! Vad roligt! :)
Och lite läskigt, när jag gick in här idag kändes det liksom i magen att det här skulle komma, och jag har inte ens lagt märke till er lilla hint förut ;)

http://juliaberg.se

Jenny och Jon Sjöberg

24 januari 2012 18:42

Tack så mycket!
Filten som jag vann hos dig kommer att bli en mysig babyfilt. Kunde ju inte skriva det då, men den kommer att bli perfekt! :)
Kramar från oss! /Jenny

 
Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

24 januari 2012 22:05

Svårt för mig att säga då jag mådde väldigt bra under hela graviditeten. Det lilla illamåendet jag hade försvann efter vecka 12. Men kom tillbaka lite i slutet. Jag hade en kompis som mådde illa och spydde mycket, tror hon köpte vätske ersättning på apoteket och hon mådde mycket bättre efter det. Men prata med din barnmorska, hon kan säkert komma med bra tips! :)

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

25 januari 2012 08:32

Så skönt att fått en graviditet då du mådde bra. Jag kanske är för gammal...? :)

Det är konstigt att det kan skilja så mycket, fast det är väl i och för sig det som gör detta unikt för var och en.

Ska hålla vätskeersättningen i minnet om det går så långt...

Ha det så bra! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 20 april 08:00


I veckan drog jag med Lin och Sia ut på en liten utflykt. Vi hade en samling innan där vi med bildstöd gick igenom vad som skulle göras. Sedan tog vi tag i att packa fika i ryggsäckar, toabesök och påklädning. Med hjälp av Naturhistoriska riksmuseets...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards