jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 januari 2012 19:31

  

 

Jag var en sväng till Västerås idag, där mina planer grusades av en truckförare på bönemöte. Men det är en helt annan historia... Det viktiga i denna historia är dock att jag längs vägen råkade se att Dollar$tore öppnat i Arboga! Det hade jag inte en aning om, men det blev givetvis en snabbvisit in där. Och nu är Nalle x antal tuggben och sju grisöron rikare. (Nej, kexchokladen, tandkrämen och deodoranten var inte till honom...) /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 januari 2012 19:30

Jorå, jag eftermiddagsspydde idag också. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 januari 2012 19:27

Hemmagjord vegfärspusselpaj och bortaköpt jordgubbstårta. Och varför inte...?

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 januari 2012 16:30

... frusen vask, frusna liljor i en kinesisk ask,

fruset kaffe, i min kopp, frusen glädje, fruset hopp
Det finns en reva i natten, där rök sipprar in
På väggen finns en frusen skugga, som är din
Det är fruset överallt, men jag känner ingenting"


/Peter LeMarc ~ Fruset Vatten

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 januari 2012 16:15

Jag ville läsa en rolig bok och googlade runt och fick träff på Mina hemligheter av författarinnan Sophie Kinsella (Madeleine Sophie Wickham). Jag köpte den boken och det är den roligaste boken jag någonsin läst!

Men Shopaholic-serien, av samma författare, med huvudkaraktären Rebecca Bloomwood är också roande läsning i chic lit-kategorin. En mini-shopaholic i mammas fotspår är den senaste boken av hittills sex i den här serien och den har jag nu läst ut. Nästan 400 sidor väldigt lätt läsning som fängslar mig och jag vill ju veta hur det går för denna shopaholic som trasslar till det för sig. Becky har déer som verkar så bra men hennes tillvägagångssätt är inte alltid det mest lyckade. I den här boken är Rebecca och maken Lukes dotter Minnie 2 år och hon skapar stor oreda i deras liv samtidigt som Becky ska ordna en gigantisk överraskningsfest inför Lukes födelsedag. Shoppingtemat börjar känns lite uttjatat nu efter så många böcker men som tur var har denna bok fler infallsvinklar än så. Det här är långt ifrån någon tung litteratur men nu var det inte det som jag var ute efter heller. Och släpps det fler böcker i Shopaholic-serien så vill jag läsa dem också! Och med tanke på hur den här boken slutade så öppnade den verkligen för fler böcker... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 januari 2012 14:10

Igår skrattade jag gott åt "Våra värsta år" - det är ju inte så svårt att göra det faktiskt. Hehehe! Och jag hittade det orgasmiska klippet på youtube - och har skrattat lite till. Hoppas att det blir lika skönt för er som det var för mig! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards