jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Knappt att jag vågar...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 januari 2012 19:50

... skriva det här, men jag har faktiskt inte spytt sedan gallan där i fredags förmiddag. Över två dagar utan att ha sett insidan på varken min sängkompis bostongurkehinken eller hälsat på WC-blocket - hurra! Skittrött och illamående har jag ju förstås varit, men det känns skönt att få behålla det (lilla) jag lyckas få i mig. Kanske vänder det nu...?

Men det finns ju saker att klaga på ändå. Skrivaren har fått för sig att vi har bytt skrivarhuvud - wtf?!?! Och är inte alls särskilt medgörlig. Vi har aldrig bytt något skrivarhuvud och kommer nog inte att göra det heller för skiten åker mest troligt ut. Den har hängt med ett tag och trilskats en del på sistone men nu har den helt satt sig på tvären.

Nästa klagomål: imorse när jag smög upp före Jon för att kasta i mig något att äta framför teven upptäckte jag att SVT-kanalerna hade ersatts av myrornas krig. Jag som tycker om helgerna med André Pops och Vinterstudion. För mig skapar det en viss mysfaktor att ha på i bakgrunden. Även om det igår och idag (såg lite på SVT Play istället) visades en hel del sport som jag knappt aldrig sett innan: thaiboxning, skidorientering, snöskotercross, squash, skridskor, curling... Jag kände i alla fall igen Anette Norberg men fattade inte alls reglerna!

Sedan är det lite irriterande att vattnet inte blir iskallt i kranen men nu har jag nog klagat tillräckligt för idag. Ice, ice, baby! /Jenny

 
 
Lotta

Lotta

30 januari 2012 07:07

Härligt att läsa! =) Hoppas verkligen att det är så att du kommer att må bättre nu :)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

30 januari 2012 08:43

So far so good som Bryan Adams skiva heter. :)
Tänk nu om bara mat och dryck kunde börja smaka som det ska igen. Drömmer om ett glas iskall Coca-Cola... Mmmmm... /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

30 januari 2012 09:02

Woohoo, inga kräkningar =) Instämmer med Lotta och hoppas att du får må bättre nu

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

30 januari 2012 09:04

Det känns ju nästan riktigt lovande. Och det gick lite lättare att äta frukost imorse inbillar jag mig. :) Hoppas, hoppas. Kram! /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

30 januari 2012 09:03

Det vore ju skönt om du fick börja må bättre nu! Jag håller tummarna! Du kan ju fortsätta drömma om din Coca-Cola för med dom tillsatserna som finns där, så undrar jag om det är babyvänligt??
Om du slutar spy så får du nog tillbaka aptiten och det behövs ju näring för tillväxten och för dina krafter. Som sagt - håller tummarna hårt! Ha en härlig dag! Kramar

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

30 januari 2012 09:09

När vi träffade barnmorskan första gången var jag lite oroad för mitt coladrickande så jag frågade om det. (Då visste jag ju inte att jag inte skulle kunna dricka en droppe alls.)

Och det var ingen fara med den mängd som jag drack. Dessutom är det mindre koffein i cola än i kaffe som man skulle vara mer försiktig med. Så jag drömmer vidare. :)

Ser också fram emot att kunna äta mer och även äta upp. Jon får mina rester och han har inte en ökad ämnesomsättning nu och har fått höra en och annan kommentar på jobbet, stackarn. ;)

Hoppas du får en bra dag också! /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

30 januari 2012 18:51

Skönt att ha fått veta vad som går an och vad som inte är passande.
Jag tänkte på koffeinet förstås men tänkte inte så långt som till kaffe ... :( Hoppas att ditt bättre mående håller i sig än!

Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

30 januari 2012 19:47

Det viktigaste var ändå att hålla mig ifrån rökning, alkohol och droger och det klarar jag galant... och gjorde faktiskt innan också för den delen. :)
Inte spytt idag heller. Jag tar babysteg - hihihi! Kram, kram. /Jenny

 
Annika

Annika

31 januari 2012 08:32

Fortsätt så att MÅ BRA, håller tummarna nu.. All lycka till er.<3

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

31 januari 2012 09:19

Fast nu känns det inte så bra... /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 20 april 08:00


I veckan drog jag med Lin och Sia ut på en liten utflykt. Vi hade en samling innan där vi med bildstöd gick igenom vad som skulle göras. Sedan tog vi tag i att packa fika i ryggsäckar, toabesök och påklädning. Med hjälp av Naturhistoriska riksmuseets...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards