jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Lite till från igår

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 februari 2012 08:45

Innan igår har jag känt mig riktigt trött fysiskt och igår blev en tömning psykiskt också. Jag somnade ganska fort igår kväll men inatt vaknade jag kvart över två och låg klarvaken ett tag. Jag började tänka på vad som hänt för igår var jag inte riktigt närvarande i allt.

Det viktigaste från läkarbesöket var ju förstås att babyn levde men läkaren undersökte även äggstockarna, tryckte på livmodern och han tog ett prov på flytningarna för att kolla om jag hade någon infektion. Äggstockarna såg bra ut och jag hade ingen infektion. Vi fick dessutom reda på att beräkningen stämmer. Det är i vecka 11 som vi är för läkaren mätte storleken på babyn under ultraljudet. Det var lite lättare då än med den där "graviditetssnurran" för jag har haft en menstruationscykel på mellan 30 och 47 dagar... Många ägglossningstest blev det. 

Och på skärmen syntes bara en baby, jag har drömt om tvillingar (på natten alltså) men såvida ingen gömde sig där någonstans så är det bara en. Och det räcker gott för oss! Läkaren hade skrivit ut några bilder på babyn, vi frågade om vi kunde få dem, men de skulle han behålla för att göra anteckningar. Ja, ja, vi får ju en chans till när vi ska tillbaka i vecka 17.

Men det var inte bara bilderna som blev kvar där utan även min patientbricka. Jag är ovan vid att använda patientbricka, fick ut den av barnmorskan vid besöket förra måndagen. Jag trodde att det var något som försvunnit men tydligen inte. Jag lämnade den när jag anmälde mig i receptionen på gynmottagningen på KSS och sedan såg jag den inte mer. Fast den lilla plastbiten känns ändå ganska liten i det stora hela. /Jenny

 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

1 februari 2012 09:05

Det var många gånger som patientkorten glömdes kvar (på alla de olika avdelningar jag arbetat på) men vi hade en läkarsekreterare som en gång i veckan gick igenom dessa och skickade hem korten så att de kom till rätta.

Skulle något akut inträffa så finns det möjlighet för personalen att tillverka ett tillfälligt kort så att man kan stämpla upp papper, remisser osv. (dock sköts ju mycket via dator/internet numera så korten lär fasas ut)
Du kan även själv ringa till gyn och be dem skicka hem ditt kort.

Hoppas ni får en härlig dag idag. *kramar*

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

1 februari 2012 09:44

Jag trodde att patientbrickorna redan försvunnit. Vi får väl se om min kommer till rätta annars får jag be om en ny. Jag har inga inbokade besök på ett tag och de akuta ska jag försöka hålla mig ifrån. :)

Nu ska jag och Nalle ta oss ut på en liten promenad i kylan. Brrr! /Jenny

 
Ingen bild

Camilla

1 februari 2012 13:20

Håller med om att "vi" skickar tillbaka patientbrickorna vid veckans slut... Nu arbetar jag på sjukhuset och där använder vi fortfarande den lilla plastbiten fast att det är datorjournal.

PS! Snart under 200 dagar... :-D

//Camilla

Jenny och Jon Sjöberg

1 februari 2012 13:30

Då väntar jag lite med att jaga fatt på brickan och hoppas att den hittar tillbaka till mig ändå. Bara att vänta, som med det mesta just nu... :)

Hoppas att du får en fortsatt trevlig dag! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards