jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Censurerad tidning :)

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 februari 2012 09:30

Igår morse till frukosten satt jag och grät när jag läste tidningen. Jag läste om en kvinna som varit i Thailand och sett en hjälplös hundvalp på stranden. Hon tog sig an hunden och matade den och lovade att hjälpa den. Hon tog den till en djurklinik. Där frågar hon om den inte skulle kunna gå att adoptera bort, men det trodde inte veterinären alls. Kvinnan var egentligen emot att importera hundar från andra länder men hon hade lovat hunden att hjälpa den. 15 000 kr kostade det henne att få hunden till Sverige.

Jon läser tidningen före mig på vardagarna så jag sa till honom: "Du får ju varna mig när det står sånt där. Censurera tidningen eller nåt!"

Idag var morgontidningen censurerad. Fast bara på skoj för idag läste jag inget som fick mig att börja gråta. Men oj, så känslosam jag blivit!

Och nätterna är inte att leka med heller. Vilka drömmar! Det kanske också hör till för tidigare kom jag knappt ihåg några drömmar. Men i natt var jag inblandad i något gängkrig. Fast jag skulle nog klara mig för jag hade en kula i pistolen och en massa nagellack. Nagellack!!! 

Igår natt var Jon helt konstig och när jag vaknade var jag riktigt arg på honom. Jag drömde att vår granne var högljudd och vi kunde inte sova. Vi låg båda och beklagade oss över hur irriterande hon var, men nästa dag skulle han ta med henne till DollarStore och dessutom hade han kokat ett ägg till henne. Ett ägg!!!

Det skulle ju vara skönt att bara få sova en natt.

Idag på förmiddagen väntar en promenad med mamma. Nästan 10 minusgrader ute. Brrr! Sedan blir det skidskytte. Jag tycker att det är en jättebra TV-sport. Oftast är det spännande till sista skjutningen. Damernas sprint på förmiddagen och herrarna kör på eftermiddagen. Heja, heja! /Jenny

 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

2 februari 2012 10:15

Så gulligt med censur =)

Helkonstiga drömmar är ganska vanligt men nog så jobbigt. Här är det minus 15 *huttrar* och i helgen skulle det visst blir ner mot minus 25!

Hoppas ni får en härligt promenad tillsammans, själv ska jag fortsätta med mitt bakande, rätt varmt och skönt i köket :)

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

2 februari 2012 12:18

Ja, det är roligt när han lyssnar på mig. :)

Fortfarande "bara" runt 10 minus och nu med lätt snöfall i luften. Promenaden gick bra men jag blir ganska trött efteråt. Att bara få på långkallingar, thermobyxor och alla andra varma kläder var som ett träningspass! :D

Kan känna värmen från ditt kök och säkert doftar det underbart också! :) /Jenny

 
Malin

Malin

2 februari 2012 10:33

Hihi så bra att du förvarnat honom om att cencurera tidningen :)) förstår att du e känslosam just nu :P
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

2 februari 2012 12:15

Och se på teve är en sorglig historia också. Igår råkade jag bland annat se en dokumentär om en elefant. Jag anande ju att jag skulle bryta ihop men som någon slags självplågare fortsatte jag att titta. Usch!
Många kramar! /Jenny

 
Ingen bild

Lina

2 februari 2012 10:52

Haha, ja tidningscensur kan nog passa ibland, både när man är gravid och annars.

Men angående drömmarna så känns det igen. Vet inte hur många totalt galna saker jag drömt. Och ofta har vi skrattat på morgonen då jag berättat nattens äventyr för mannen. Men å andra sidan drömmer jag rätt rejält annars också.

Att bara få sova en natt, det tror jag inte jag gjort sedan jag blev gravid med storebror. Först var det gravidkrämpor och sedan matning, nappning, nattning... Sedan dess har det alltid varit något. Och har vi haft barnvakt, då har man vaknat för att där inte är något barn som åbäkar sig. Så kanske om några år... om du har tur ; )

Jenny och Jon Sjöberg

2 februari 2012 12:13

Men vem behöver sömn?! ;)
Bara att ställa in sig på att det kommer att se ut så här om nätterna ett bra tag framöver då. Känns redan som jag åldrats fyrtio år! :) Kram, kram. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards