jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 februari 2012 21:59

Melodifestivalens första deltävling är avgjord och vi är inte överlyckliga över resultatet. Loreen och Dead by April var väl bättre av de sämre men bäst och roligast var ju ändå helt klart Sean Banan och låten Sean den förste banan. Diggi-diggi-diggi-ding-ding-ding, Sean är vår king! Hoppas att det går bättre i Andra chansen! Hela kvällen får helt klart godkänt, bra underhållning och dessutom har vi fått några extra bloggträffar för ikväll har många sökt på sarah dawn finer + gravid. Det vet vi dock inget om...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 februari 2012 18:00

Jag är med i Triaba och gör marknadsundersökningar online mot att jag får betalt. Betalningens storlek beror på undersökningens omfattning, men en genomsnittlig undersökning tar mellan 5-10 minuter och ersättningen kan vara allt från 1-40 kr. Pengarna som jag tjänar ihop ska jag växla in mot Superpresentkort från Presentkorttorget - jättesmidigt! (Men du kan också få ut ersättningen via PayPal.)

 

Triaba är en jättebra panel som jag rekommenderar. Man kan själv bestämma hur många undersökningar som man vill ta emot per månad. Jag har valt maxantalet, sex stycken, och tycker inte alls att det är jobbigt. Undersökningarnas innehåll varierar beroende på hur profilen ser ut. Jag har fått besvara frågor om både smink och smärtstillande på sistone. Var med och påverka framtidens produkter och tjäna pengar på det!

Låter Triaba som något för dig så kan du läsa mer på Triaba.com om vad det innebär och hur du blir medlem. Triaba finns också på Facebook. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 februari 2012 15:45

 

Imorse fick Jon hoppa upp på vågen och nästa tävling går helt enkelt ut på att gissa vad vågen stannade på.

Kanske lite grymt, morgonen efter allt fredagmysgott... Men vi kör!

Gissa vad Jon vägde och vinn fyll-i-boken Till min älskade, ett armband från SNÖ of Sweden och ett halsband.

Allt med lite romantisk touch lagom till Alla hjärtans dag.

 

Den som gissar rätt vinner. Endast en gissning per person är tillåten.

Gissar ingen rätt vinner den som kom närmast. Gissar flera rätt får lottdragning avgöra.

Ledtråd, eller kanske inte: Jon vägde ca 22 kilo mer än Jenny.

Delta genom att lämna en kommentar med din gissning med en decimal och din mejl- eller bloggadress.

Tävlingen avslutas på tordag 9/2, klockan 16.00, så hinner förhoppningsvis vinsten fram till Alla hjärtans dag.

 

Tävlingen är avslutad. Vi har fått tag i vinnaren som är Birgitta!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 februari 2012 15:30

 

Vi tog tag i tråkiga tvätten redan från morgonen och fick lite mer ledig dag. Och vi kunde ju inte motstå att gå ut i det fina vädret. Så härligt med sol, och till skillnad från på många andra ställen i Sverige, bara 13 minusgrader. Vi gick ut på isen och vågade oss nästan mitt ut på sjön. Mamma och till och med pappa var också med och lapade lite solsken. Fast Nalle hade ju förstås roligast. Just idag övade han geometri och fick till en fin cirkel med en pinne...

Efter denna sköna stund bjöd mamma på tårta. En tårta med det mest pretentiösa namnet jag någonsin hört: solgudens skapelse med himmelsk smak av citron. Och den var väl god. Fråga bara Jon som tog tre bitar...

Tårtan var egentligen gjord till Hugo som fyllde 11 år igår. Men han dök inte upp hos farmor och farfar då för han fick andra planer. Och det är han nog jätteglad över. Hugos favoriter är Lasse Stefanz och igår spelade de i Tibro Parken. Hugo har inte åldern inne men han var där innan danskvällen drog igång på riktigt och lyssnade på repetitionen och som vi förstod det fick han Olle Jönssons autograf. Igår var nog Hugo världens lyckligaste lille kille som äntligen fick träffa sina stora idoler - på sin födelsedag och allt! Men kameran som han fick i födelsedagspresent gillade han också.

Grattis i efterskott, Hugo! Självklart dyker vi upp när det blir dags för vuxenkalas även om barnkalaset på leklandet låter mycket roligare. Här kommer en Lasse Stefanz låt till dig... och Marianne. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 februari 2012 12:00

... kan väl jag offra mig och hämta en check då! Häromdagen läste jag på Aftonbladet att de sju killarna som vann den senaste Drömvinsten på Lotto -134 miljoner kronor! - inte hämtat ut sina vinster trots att det gått över två veckor. Jag hade då minsann kastat mig ner till Visby och hämtat hem pengarna direkt för här finns hål att stoppa i om man säger så. 

Ikväll är det min tur att vinna för jag frågade appen Magic 8-ball i mobilen och den sa "Yes". Och när jag frågade om jag skulle bli glad för vinsten svarade den: "It is certain". Och på frågan om jag skulle hämta pengarna så fort som bara möjligt fick jag svaret "As I see it, yes". Min tur alltså. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 februari 2012 11:00

Ikväll drar årets melodifestivalkarusell igång. Startfältet är väldigt varierat och utgången kan väl bli hur som helst. Det är helt enkelt som det brukar vara! Melodifestivalen 2012 leds av de tre kvinnorna Sarah Dawn Finer, Gina Dirawi och Helena Bergström.


Så här ser kvällens startfält ut:

(Bild lånad från SVT.se)


Deltävling 1 i Växjö den 4 februari
1. Sean Banan – "Sean Den Förste Banan"
2. Abalone Dots – "På väg"
3. The Moniker – "I Want To Be Chris Isaak ..."
4. Afro-Dite – "The Boy Can Dance"
5. Dead by April – "Mystery"
6. Marie Serneholt – "Salt And Pepper"
7. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern – "Jag reser mig igen"
8. Loreen – "Euphoria"



Festivalen består av fyra deltävlingar där två bidrag går vidare från varje tävling. Några bidrag hamnar i andra chansen i Nyköping den 3 mars och därifrån röstas sedan två bidrag till finalen. I finalen i Stockholm den 10 mars tävlar slutligen tio bidrag mot varandra. Röstningen sker under direktsändning och består av två röstningsomgångar. Nytt för i år är att rösterna inte nollställs under sändningens gång.


Vi gillade ju The Moniker ifjol men är osäkra på det här bidraget. Och Sean Banan är ju en kul tjomme men är han melodifestivalmaterial? Thorsten Flinck har vi aldrig försökt oss på att förstå. Loreen och Marie Serneholt känns som säkra kort, men har de det där extra? Det enda som vi vet säkert just nu är att att jag och Jon inte kommer att kunna se den svenska finalen tillsammans. Men det är en annan mindre rolig historia.


Eurovision Song Contest-finalen, den 57:e upplagan, är planerad att äga rum i Baku i Azerbajdzjan under tre dagar i maj: 22, 24 och 26 maj. Kommer något utav dessa bidrag att vara på plats...? Och kommer ni att se kvällens tävling? Vi är inga riktiga fantaster även om vi i brist på annat kommer att sitta framför teven ikväll. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards