jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 februari 2012 21:17

... spya nummer två för idag. Inte mycket som kom upp med gallan så magen var väl tom igen... Tror minsann att det får bli ett telefonsamtal till MVC imorgon bitti. Den här veckan, då jag hoppades att det skulle lugna sig, har börjat värre än någon annan! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 februari 2012 20:14

Den här graviditeten har kastat om livet. Det anade vi och hoppades lite på att den skulle göra, men kanske inte på de här sätten... Det är inte så mycket som är roligt längre och så såg vi det inte alls. Att vänta en baby - äntligen - skulle ju bli det mest skojiga, spännande och största i vårt liv! Men...


Mat fungerar inte alls längre. Allt smakar så konstigt mot vad jag vet att det borde. Och en del av det hamnar i toastolen eller i min spyhink vid sängen.
Sex. Tjena! Hur mycket sex har vi på en skala nu? Typ, noll. Jag är ju bara trött och öm - och det är Jons grejs fel! Den som alltid varit så trevlig förut. ;)
Dricka. Jag som älskar Coca-Cola kan nu inte få ned en droppe. Inget kolsyrat fungerar. Bäst är vatten men så tråkigt. Och ja, jag vet att det finns de som får gå flera mil för att få tag i vatten. Och att jag har det bra som får drickbart vatten direkt i kranen...
Chips. CHIPS!!! Mina älskade chips. En iskall nyöppnad Cola och en påse lättsaltade - så gott! Jag vet ju det, men det tar emot och jag kan bara inte få ned ett enda chip. Helgkvällarna är inte sig lika längre. Inte för att jag bara åt chips då men...
Shopping. Skulle väl vara på nätet då för jag vågar inte gå i affärer. Mina sinnen svämmar över. Alla dessa synintryck för att inte tala om alla besvärliga dofter. Mycket luktar mer intensivt nu och triggar illamåendet. Än så länge har jag inte kräkts offentligt - och det är jag så tacksam för!
Promenader i friska luften är skönt men det tar så mycket mer kraft nu än tidigare. Men Nalle ska ju ha sitt och jag försöker så gott jag kan, men känner mig inte som någon bra alfa-hona just nu...
TV har aldrig varit mitt stora nöje, men det blir ett visst tidsfördriv att lämna min verklighet för någon annans en stund. Och en och annan tår fälls... Igen. Och igen. Och igen... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 februari 2012 20:06

Igår blev det en sväng på isen med Nalle och likaså idag. Bäst att passa på medan den ligger där den ligger och sedan är det lätt att släppa honom där. Vi fick inte så fint väder idag som igår när Nalle ville känna på att stå i buren...

Idag var vädret betydligt mer mulet men det bryr sig inte en hundblåsa om. En sväng på isen igen bland annat förstås. Och han var lika upprörd på isen den här gången.

Han gav den en klös- och bitomgång men isen gav tillbaka och Nalle halkade omkring som Bambi. Tur att han var väl uppvärmd. Rond tre sker väl imorgon då... Pengarna på isen! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 februari 2012 20:00

Idag kräktes jag redan vid fem på morgonen men resten av dagen gick bättre. Kände av illamående då och då men jag har verkligen försökt att äta. Det här är vad jag kunnat äta idag, blir en del när man ser det så här ändå. Dagens matresumé:

Frukost: alfalfagroddar, 1/3 knäckemacka, 1/2 banan, flingor med mjölk och 1 glas juice.

Mellis: 1/2 banan.

Lunch: Potatisgratäng med gelé och isvatten.

Middag: Potatisgratäng med gelé och isvatten.

Kvällsmat: 1 makaroniplätt med äppelmos och isvatten.

Lite då och då: 3/4 Sportlunch, 1/4 Kexchoklad och 2 klubbor (fick slänga den blåa för den smakade schampo).

Det blev också ett Kinderägg för att pigga upp men leksaken var då inte mycket att hurra för.

Jag fick en huvva buffel - precis djuret som jag känner mig som: stor, tjock och klumpig.

Dagens craving: snusklubbor! Har ätit 4-5 stycken.

Tusen tack, gullige lillebror som köpte dem till din stackars syster.


Men bara för att jag ätit allt detta betyder inte det att det varit trevliga upplevelser. Det mesta smakar konstigt mot hur jag vet att det ska smaka. Godis som ska vara gott! Men jag har ätit det i alla fall - och än så länge fått behålla det. Alltid något. Hoppas att du gillade något av det, lilla babyn!

Men det här ätandet och tänkandet på att äta tar upp mycket tid om dagarna... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 februari 2012 09:49

Det här klippet från America's Funniest muntrar upp lite. En liten pojke i USA som kan sina presidenter - skoj, skoj!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 februari 2012 09:00

Det här börjar sakta att utvecklas till en klagoblogg och hur roligt är det att läsa?! Men just nu händer det inte så mycket skoj. Imorse spydde jag galla strax innan klockan fem. Illgul, frätande, äcklig galla!

Gravida ska ju vara glada kvinnor med sådant där magiskt lyster och värme. Vilken illusion! Här har ni en gnällande, kräkande havande som skulle behöva sova ordentligt - väldigt länge. Hyn ser inte alls slät och fin ut som det står i att läsa. Har aldrig känt mig så här ofräsch - att bara ta en dusch är en prövning.

Nu är jag inne på den 45:e dagen av illamående med/utan kräkningar som pågått till och från under den här tiden. Vi vill ha vår baby, men det skulle ju vara roligt att få njuta lite av den här tiden. Så där, då har jag fått klaga av mig lite... Kan dock inte garantera att det inte kommer mer. För det finns ju fler mindre trevliga gravidsymton och jag lär väl få dem alla... Näej, jag har ingen bra dag idag.

Jag hoppas verkligen att det händer något överraskande skojigt snart! "Det finns inget bättre, än när det vänder..." /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards