jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 februari 2012 18:45

Natten innan jag sov med akupressurarmbanden Sea-band på drömde jag att jag jagade zombies i en sådan där stor klumpig amerikansk ambulans. Och jakten gick ut på att meja ner zombiesarna - inte alls särskilt trevligt. Natten med armbanden på drömde jag istället om blommor - mycket bättre. Att blommorna såg ut som ljusblåa geléhallon gjorde ingenting. Fick en bättre typ av sömn mellan den nattens toabesök.

Jag tyckte att armbanden gav den där härliga dåsiga känslan som jag upplever på spikmattan ibland. Tyvärr inte hela tiden, fast jag kräktes inte i början och illamåendet dämpades. Men vid toabesöket vid halv tre i natt hann jag bara tillbaka till sängen innan jag fick vända tillbaka till badrummet för att kräkas. Det blev dock ingen matspya, inte heller någon frätande gallspya utan bara lite vit skumspya (jag är snart spyexpert!). Den minst obehagliga av de tre och jag somnade snart om igen. Under natten flyttar sig armbanden lite och likaså när jag är ute för det blir trångt på handlederna med alla kläder och vantar på.

Imorse duschade jag och tog inte på mig armbanden igen. Dumt. För då gjorde magen snabbare än snabbt en mosspya av bananen som jag nyss ätit. Jag gick dessutom omkring och åt istället för att sitta ned och ta det lugnt... På med armbanden direkt! Lunchen gick bättre och den har stannat kvar.

Så mitt omdöme om dessa armband är att de verkar fungera på mig, och jag tänker behålla dem på. Känns skönt att ha hittat något som lindrar de jobbiga besvären. Kanske kan börja känna mig som människa igen? /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards