jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Veckan som gått...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 februari 2012 13:15

Bäst
Att Peter LeMarc har en ny skiva på gång. Hooray everybody!


Sämst
Rusk- och slaskvädret.


Citat
"Jag blir svettig i hjärnan."
Jenny när Gina och Sarah sjöng om sina namn i Melodifestivalen.


Godast
Lasagne.


Roligast
Att vi kanske har nåt stort på gång. Och det är INTE Jennys mage - eller Jons! Hoppas.


Tråkigast
Idag är det fyra år sedan farfar Gösta dog. Du fattas oss massor.


Bästa köp
Lotto som vi förnyat idag. I nästa vecka kommer miljonerna!


Låt
K'NAAN - Wavin' flag och vi får skön sommarkänsla!


Veckans ord
Eurotechnopop. Tydligen sätter man en före detta fotbollsspelare, som numera är författare, framför en mikrofon på bästa sändningstid med miljontals tittare och låter honom prata osammanhängande om kärlek och mirakel, medan en vampig wallmansartist står och kråmar sig i bakgrunden och bidrar med en banal refräng. ;)


Film
The Rebound. Helt okej underhållning.


Favoritgott
Polly! Och helst de ljusa och mjuka...


Vill
Vara ensamma om att vilja en sak... ;)


Surt värre!
Att The Bodyguard inte får bättre betyg på IMDB.

En mycket bra film.

(Trivia: Whitney Houston drabbades av missfall under inspelningen av filmen.)


Dummast
Fisketävlingar. Jättedumt att dra upp en massa fisk som bara blir katt- och rävmat.


Veckans bild

 

Förväntningar på nästa vecka
Dietist, astmasköterska, eventuell blodgivning, lön med mycket mera...


Helgplan
Barnkalas nu då?


Övrigt

 

 
 
Ingen bild

Lina

19 februari 2012 14:14

Hmmm... råkar någon ha spanat in nytt boende? Eller kanske är jag way off.

Jenny och Jon Sjöberg

19 februari 2012 14:29

Mycket kommer att avgöras inom de närmsta två veckorna, om vi säger så... ;) Och vi kan leva med det mesta, men vi får se hur det går.

 
skrivmoster

skrivmoster

19 februari 2012 15:55

Det första som slog mig var att ni skulle flytta till nåt "nytt"...
Det visar sig ... Jag håller mina tummar för er vad det än är och lär nog få veta - tror jag!

Kramar får ni!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

19 februari 2012 16:37

Vi får se vad som ligger i vårt öde. Vi får ju plats här så det är inte hela världen. :) /Jenny

 
Lotta

Lotta

19 februari 2012 20:50

Jahaja...då är det ju ingen idé att jag lägger ut pengar på Lotto till veckan om ni ändå bokat storvinsten till er ;) Men jag har väntat så länge så jag kan vänta ännu en vecka iofs ;)

Jag sitter oxå o läser mina kommentarer om o om igen i mitt inlägg i min egen blogg...o kommer på mig själv med att fånlé med hela ansiktet, haha =)

kram!!!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

20 februari 2012 08:48

Om du vill ha Drömvinsten och vill att den ska vara stor kanske du ska vänta med Lotto i några veckor så den hinner byggas upp...? ;)

Ditt inlägg var verkligen det bästa på länge! :D
Och oj, vad det fick igång min hjärna. Nu vill jag se dig och de dina ännu mer i Familjen Annorlunda.
Dessutom får du en pojke, jag en flicka. Våra barn blir kära. ♥ Din pojke blir hockeyproffs i FBK och där stannar han troget trots åtskilliga erbjudande från NHL. (Tre Kronor ställer han dock upp för.) För vår barn har gift sig och de har fixat en masssa härliga barnbarn (och fribiljetter!!!) till oss. Vad tror du om det? ;)

Stort grattis än en gång! Jag ser verkligen fram emot att följa det här. /Jenny

 
Annika

Annika

20 februari 2012 16:13

Vilken häftig bild det var... :)

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

20 februari 2012 17:35

Ja, det är vad ungarna gör här ute i backen. Livsfarligt!
I år har de i alla fall bara byggt små gupp... /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards