jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 februari 2012 21:00

Jag har sett att Smartson sökt testpiloter till en sport-bh från Pierre Robert men tvekat då jag inte varit så aktiv på sistone. Men det är just denna passivitet som gjort att ryggen inte är så rolig att umgås med längre. Idag har jag gått omkring i min sport-bh från Shock Absorber som ger ett mycket bra stöd för ryggen. Och i samband med att kroppen ska förändras känns det ännu vikigare med en bra rygg. Kan den här bh:n från Pierre Robert ge mig samma stöd så blir ingen gladare än jag. Sista chansen att anmäla sig till kampanjen är på fredag. Ta chansen HÄR du också! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 februari 2012 20:00

Estrellas Barbecue Chips har länge varit en av mina favoriter och sorgen var stor när de tog bort smaken. Lyckan var lika stor när de i somras släppte samma smak under ett annat namn, Sommar BBQ. Och denna smak är det nog fler än jag som gillar för nu har chipsen återuppstått igen! Denna gång i en brun påse med bara namnet BBQ Chips.

Jag och Jon delade på 300 g ikväll (till Biggest Loser!) och chipsen var så goda. Jo, jag kunde äta dem! Colan till smakade dock inte som vanligt, men man kan ju inte få allt. För att undvika illamående och kräkningar ska man bland annat försöka undvika kryddstarkt och fett, men om jag kräks nu kommer det i alla fall att vara värt det den här gången! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 februari 2012 19:48

Brorsbarnen fyller år med en veckas mellanrum i februari, alldeles för nära efter jul och alla julklappar då... Men några små presenter ska de få för på fredag kväll ska det bli barnkalas för vuxna om rådande gravida tillstånd tillåter det. Presentkort på BR och upplevelsebadet i Arena Skövde (japp, där falköpingsfamiljen i Familjen Annorlunda var i förra avsnittet) och lite godis. Barnen har varit till badet förut men inte vi och Jon är jättesugen på att fara dit. Jag har fortfarande ärr fysiskt och mentalt från Vildforsen på Gustavsvik i Örebro. Behöver nog gå i terapi innan jag är redo för nästa vågmaskin/dödslängtan. Men om magen fortsätter växa i samma utsträckning så kommer jag vara utrustad med min egen livräddande flytboj i alla fall. Fast risken kanske också finns att jag gör en Arkimedes och tränger ut allt vatten ur bassängen. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 februari 2012 19:45

Dagens lilla ansträngning blev en blåbärspaj. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 februari 2012 13:12

Blåsigt, slaskigt, regnigt, halt... - skitväder! Och jag funderar på att starta eget: Sjöbergs Grustag. Nalle drar in så fruktansvärt mycket grus och sand när vädret är så här och det är bara skönt med fotpeeling ett tag... Hoppas att det blåser torrt snart. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 februari 2012 08:59

Inte jättekul, inte jättetrist men ett litet tidsfördriv. Lek och sjung med Björn Ranelid eller ändra hans solbränna:

http://mcranelid.delorean.se/

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards