jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 mars 2012 21:00

 

Jag har planterat frön från fjolårets körsbärstomatplanta och

givetvis skulle the great german gardener vara med...


Mitt odlande av körsbärstomater förra säsongen blev lite övermäktigt och mina 28 plantor behövde till slut omplaceras i olika hem över hela landet. Trots det kunde jag inte hålla mig. Ifall, bara ifall jag vid den här tiden skulle ha glömt hur trångt, och hur jobbigt det var, sparade jag några frön.

Fjolårets huvudplanta hette Kjell och var son till Cherry, plantan som jag fick av mamma och som allt började med för två år sedan. Nu har jag planterat Kjells frön, och de såg ju verkligen helt livslösa ut. (Det bedrog jag mig att tro förra året också, då satte jag 29 frön och bara ett var dött...) Så för säkerhets skull tryckte jag ned alla frön jag hittade i jorden. 18 stycken frön...

Just det ja, jag gillar inte ens tomater. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 mars 2012 17:30

Jag har haft en riktig tur med mina köp av gravidkläder på Blocket, för trots att jag inte provat ett enda plagg har allt eller kommer allt att passa när magen vuxit lite till.

Första beställningen gjorde jag av en säljare som bodde långt bort så varorna fick skickas. Visserligen kostade ju frakten en del, men jag resonerade som så att skulle bara några av plaggen passa så skulle det vara värt det.

Allt det här kostade 430 kr, plus en fraktkostnad på 180 kr, totalt 610 kr alltså. Kläderna kom från bland annat H&M och Lindex (som dock verkar ha slutat med mammakläder). I paketet fanns också ett Anita Maternity BabyBelt som enligt prislapp var inköpt för 379 kr. Hoppas att det ska fungera bra för min rygg, som har sina humörsvängningar, när magen blir större.

Nästa köp gjordes nyss. Jag har letat efter byxor, jeans, men priserna har varit lite avskräckande. Det är ju inte så att jag ska gå i de här kläderna resten av livet. På Blocket hittade jag ett till paket med mammakläder som bland annat innehöll ett par jeans från Mamalicious - och jag chansade. Jon svängde förbi säljaren efter jobbet och betalade 200 kr för det här paketet:

Säljaren var dessutom jättesnäll och skickade med ullvärmare att lägga i bh:n under amningen framöver för att förhindra mjölkstockning. För henne hade det tydligen fungerat jättebra. Och det här blev också ett lyckat köp för även denna gång passade alla kläderna - jeansen är så sköna!

Nu har vi sparat in en hel del pengar, pengar som vi hellre lägger på babyn med tillbehör. Men har ni något tips på någon affär som säljer mammakläder till vettiga priser så lämna gärna en kommentar.  Har väl Ullared i bakhuvudet... Hihihi! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 mars 2012 09:45

Nu har jag använt fransserumet från Super Glandin i ganska precis 30 dagar och kan bara konstatera att det här fungerade inte alls på mina fransar. På förpackningen står det att fransarna ska bli fylligare och längre men jag har inte märkt någon skillnad. Tyvärr.

Jag tog några bilder före och efter, men det var inte det lättaste att fotografera ens egna ögon. Så här blev det i alla fall... Det enda som ändrats på en månad verkar vara själva ögonfärgen (!).

  

Före användning av fransserumet...


  

... och efter användning av fransserumet.


Ingen märkbar skillnad i mina ögon... ;) /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards