jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 mars 2012 20:30

Först var det tänkt att Jon skulle vara borta ända till tisdag men nu kommer han förhoppningsvis hem i morgon. Och det är ju skoj. Verkligen. Men... min lilla romantiska överraskning sket ju sig.

I början på veckan ringde jag hotellet och kollade om det skulle gå bra att skicka ett litet godispaket till honom. Och det var inga problem med det, personalen skulle smyga in det på rummet under fredagen. Sedan när Jon kom tillbaka ensam till det trista hotellrummet efter att ha jobbat hårt och kände sig deppig över att vi inte kunde fira tillsammans skulle han hitta den här romantiska godisboxen från mig och bli överraskad och glad igen.

Nu fick jag istället skicka iväg Jon till hotellreceptionen redan ikväll för att hämta ut den lilla boxen så den inte skulle bli kvar där uppe. Inte riktigt som jag tänkt, men det är ju förstås roligare att han kommer hem... Hoppas nu bara att det blir så. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 mars 2012 13:08

 

Meterologerna pratade om snö igår och de fick faktiskt rätt. Under natten började det tyvärr snöa och ute ligger nu ett vitt litet täcke. Onödigt! Dessutom är det ett par plusgrader så det blir bara blött...

I nästa vecka ska det bli uppåt 15 grader varmt så det här lär inte bli långvarigt. Men så finns det ju då en som inte klagar... inte ens efter att ha sprungit efter snöboll nummer 5369... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 mars 2012 12:19

Jag och Jon ska överta morfars prenumeration på lokaltidningen så jag ringde prenumerationsavdelningen. Men inte var det så lätt att bara flytta över! Fastän jag hade alla uppgifter räckte det inte med att ta det via telefon, för det var inte säkert att alla var överens om det. MEN om jag skriver ett mejl till dem då gick det bra för då skulle de ha skriftligt på det. Korkat! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards