jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Ultraljudet gick jättebra

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 mars 2012 17:15

Nu har vi varit på det efterlängtade ultraljudet och hade vi bara fått hade vi legat kvar hela dagen och tittat på den lilla varelsen i magen. Så fantastiskt att se, men ändå så overkligt. Att den där lilla människan ska finnas i mig?!

Förut har det inte känts så verkligt men nu har vi sett bebisen och allt som barnmorskan kunde se såg bra ut. Hon visade oss hjärtat, hjärnorna, urinblåsan, ryggraden och annat. På en fot kunde vi faktiskt räkna till fem tår för det syntes så tydligt.

Vad hon inte berättade var om det är en pojke eller flicka, och bilderna som vi fick verkar inte avslöja så mycket heller. Men att veta att allt ser bra ut just nu är massor värt!

I magen finns en frisk liten bebis som hittills verkar ha utvecklats precis som den ska. Men när det kom till att fastställa hur långt gången jag är dök förvirringen upp igen. Det går inte att räkna från senaste menstrautionen för då skulle jag vara i vecka 20 och det stämmer inte. Men att säga att vi just gått in i vecka 17 kan stämma. Vi fick i alla fall datumet 25 augusti som beräknat förlossingsdatum, fast det där är ju inte så säkert. Säkert är dock att det är en evighet till augusti och att vi hör till få som just nu vill att sommaren ska gå fort! (Och att jag kräktes i bilen (i påse) på hemvägen är också en annan historia...) /Jenny

 

Vi fick med oss dessa fyra bilder hem på babyn:

Ja, så här såg den lilla, eller lille ut.



Barnmorskan erkände att hon var fotfetischist och vi fick en fotbild.



Här vänder babyn bort huvudet. Tröttnade väl på allt stök och bök...



 

Nästan hela babyn med på bild. Ser fram emot live-versionen!



 
 

Jenny och Jon Sjöberg

15 mars 2012 17:57

Nervöst i början, men när vi såg att den rörde på sig kändes det helt otroligt bra! :) /Jenny

 
Helena

Helena

15 mars 2012 19:40

GRATTIS till er!
Rimm tävlingen är nu avgjord och vi tyckte erat var helt klart bäst så ni vinner det lilla klädpaketet :)
Ni kan maila mig på helena.thorin@hotmail.com och skriva ner er adress så ska jag skicka det så fort som möjligt.
Kul att det gick bra för er på UL idag.
Take care!

http://bebisimagen.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

15 mars 2012 20:03

Tack så jättemycket! :)
Vad roligt att ni gillade mitt lilla rim. Vinsten är toppen och vi ser fram emot att använda plaggen. Gillade särskilt en utav bodysarna... ;) Må så gott! /Jon

 
Ingen bild

Lina

15 mars 2012 19:45

Hej Baby I! Åh vad mysigt och vad roligt. Och snart nog börjar I där inne blir så stor att hela magen din kommer guna av sparkar och volter. Jag blir än mer religiös när man ser Guds mirakel, att man kan blanda två vätskor i en köttskål och få något så fantastiskt fint. Wow ; )

Jenny och Jon Sjöberg

15 mars 2012 20:09

Jag vill tillbaka imorgon igen och se den lille/lilla! Det var det bästa jag sett på en skärm någonsin. :)
Ser fram emot magaktiviteten. Ska sova mot Jon då så han får lite massage! Hahahaha!
"Två vätskor i en köttskål" är ju också ett sätt att uttrycka det... Blev ett väldigt blandande i denna köttskål. :)
Trevlig kväll! /Jenny

 
skrivmoster

skrivmoster

15 mars 2012 21:13

Så mysigt att få se er baby! Härligt att allt är bra och att den växer och mår bra!

Nu är det bara denna väntan ... jag har också fött i augusti en gång och det var "svettigt värre" den sommaren. Tiden går fort - alldeles för fort!!
Kram och sköt om er!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

15 mars 2012 21:31

Det var en fantastiskt upplevelse att få se vår bebis på ultraljudsbilden. Vi har ju sett den en gång tidigare, men då var den ju inte större än en böna...

Nu såg till och med jag tydligt vad som var vad: huvud, armar, ben - två av varje (förutom huvudet, det var bara ett...), precis som det ska vara. Vilken lättnad!

Väntan, ja. Jag antar att vi båda kommer att tycka att sommaren går alldeles för långsamt, men jag gissar att Jenny blir den som vill få tiden att gå extra snabbt. Särskilt när magen blir stooor... :D

Tack för den fina kommentaren, kram tillbaka och trevlig helg! /Jon

 
Ingen bild

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se/

15 mars 2012 21:51

Å, jag får tårar i ögonen..Så underbart, fint och vad ni har att se fram emot.

All lycka till er, och denna lilla varelse kommer ha världens bästa mor och far, och vovve i familjen.

Massvis med lyckliga Kramar till er..

Jenny och Jon Sjöberg

16 mars 2012 07:22

Det hade ju inte varit så dumt att ha fått hela undersökningen på skiva också. Då hade jag suttit och tittat och tittat och tittat och tittat... :)

Nu är det bara till att vänta på att jag ska känna av första rörelsen. Hoppas att den kommer snart!

Trevlig helg till dig och många kramar! /Jenny

 
Lotta

Lotta

16 mars 2012 09:01

Åh! Härligt! Jag känner alltid en liten oro, men så släpper det så fort man ser det där lilla hjärtat ticka på skärmen =)
Visst är det otroligt hur mycket man kan se på ett Ul?! Minsta lilla söta fingertopp liksom :)
Det är ju fantastiskt oxå vilka framsteg som gjorts på bara kort tid inom Ul...jag ser det utvecklas hela tiden från gång till gång. Men det är alltid lika mäktigt och man blir lika rörd, varje gång =)

kramar till er!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

16 mars 2012 09:54

Ja, det här var verkligen en upplevelse utöver det vanliga. Och visst fällde jag en och annan tår den jag såg den pyttelilla babyn.
Jag har ju inget att jämföra med men är jätteglad för att man får den här chansen. Det var ju bara det där med könet som fattades, men man kan ju inte få allt. Kram, kram. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 20 april 08:00


I veckan drog jag med Lin och Sia ut på en liten utflykt. Vi hade en samling innan där vi med bildstöd gick igenom vad som skulle göras. Sedan tog vi tag i att packa fika i ryggsäckar, toabesök och påklädning. Med hjälp av Naturhistoriska riksmuseets...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards