jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 mars 2012 22:30

Oj, det blev en lång eftermiddag. Vi for till Julas kundservice som ligger i centrallagret en bit utanför Skara med löparbanan som inte fungerar så bra längre. Vi lånade ett släp och åkte dit. Seg resa. Sex mil som tog lååång tid. Och väl där hade de som arbetar på kundservicen gått hem. De slutar fyra, fastän de på telefon sagt fem... Hmmm.

Så vi fick gå in på huvudkontoret och be om hjälp där. Någon hjälpte oss och nu är bandet inlämnat. Efter det for vi till Skövde och ett apotek för att köpa järntabletter. Barnmorskan sa på telefon när jag pratade med henne sist att de brukade rekommendera att börja med det i samband med ultraljudet. Jag hade ju tänkt fråga dietisten om detta, men det sket ju sig...

Men innan vi kom fram till apoteket hade jag spytt i bilen igen. Hade tur även denna gång och fick upp en bajspåse i tid. Förstår inte var denna åksjuka kommer ifrån! Två dagar i rad nu. Trist men tömningen av magen gjorde mig hungrig och vi for till Prima och köpte hämtmat. Och Slejman Karadag själv, han i Biggest loser, plockade ihop våra sallader.

Hemåt igen, men då ringde Jons pappa och berättade att han satt sig på nattåget mot Norrland och hade just lämnat Göteborg. Eftersom vi ändå var i Skövde for vi till Resecentrum och inväntade tåget. Tåget var givetvis försenat så det blev ett ännu hastigare och lustigare stopp, men vi hann säga några ord - och visa upp den lilla magen för en blivande farfar.

Nästa försök att ta oss hem gick bättre. Vi lämnade av det lånade släpet men under hemresan hade mamma ringt och ville bjuda Jon på tjälknöl. Jon lever efter mottot att inte tacka nej till mat och att inte slänga mat så då hamnade vi där. Jag åt min sallad och mamma, pappa och Jon njöt av älgköttet.

Det blev en lite senare eftermiddag och kväll än vad vi brukar göra, men vi hann ju med mycket. Både roligt och tråkigt och nu väntar en skön säng. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 mars 2012 08:11

Den 20 februari hade jag tid hos dietisten men då var hon sjuk. Ny kallelse till idag men återigen är hon sjuk. Sanslöst! Nu bad jag Vårdcentralen lämna ett meddelande till henne att ringa upp istället när hon kommer tillbaka. Annars måste jag vänta nästan en hel månad på nästa kallelse. Jag har ju hunnit samla på mig en del frågor och ännu mer vill jag få det här undanstökat någon gång. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards