jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Vi har blivit utmanade

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 mars 2012 17:15

Vi har blivit utmanade av Caroline, mamma till Elias! Utmaningen går ut på att vi ska berätta fem saker som ni inte visste om oss. Men vi bjuder på 15 saker som ni, förhoppningsvis, inte har någon aning om. Vi har gjort varsin lista, samt en för oss tillsammans.


Jennys lista:
1. Jag har aldrig varit full.
2. Mitt specialarbete i gymnasiet handlade om Formel 1.
3. Jag har haft tre tandställningar: nattmössa, gångjärn och räls.
4. Venkatetrar i händerna ger mig ordentliga rysningar. 

5. Jag har spelat fotboll i sju år. Länge sedan jag slutade nu dock...


Jons lista:
1. Jag är vänsterhänt. Men jag spelar gitarr som en högerhänt.
2. På tal om det spelade jag gitarr och sjöng i ett band i gymnasiet. Vi var inge' bra.

3. Jag har läst en kurs i ryska. Nu kan jag fråga var toaletten ligger. På ryska!
4. När jag var 16 år tog jag dykcertifikat. Gjorde två dyk efter det. Väl spenderade pengar...
5. Jag lärde mig cykla inomhus. Stort hus!


Vår lista:
1. Vi kunde haft ett barn på nio år idag. Kondomen sprack, men vi tog beslutet om dagen efter-piller.
2. Vi har haft sex olika boställen tillsammans. Många flytter blir det....
3. På tal om sex. Vi har haft sex i ett kopiatorrum...
4. Ett tag var vi besatta av Hem till gården, men slog oss fria efter ett sommarupphåll.
5. När vi skaffade Nalle var vi så uppspelta att vi åkte från omplaceringshemmet utan att betala för honom. Vi kom dock på det efter några kilometer och vände tillbaka.


 


Vi skickar utmaningen vidare och väljer att utmana I hemmets lugn, Lotta, Skrivmoster, Annika och Kristina.

Hoppas att ni antar den här prövningen! Men vill någon annan ta del av denna utmaning så läser vi gärna nyfiket vad ni svarar.

 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

20 mars 2012 20:17

åh vad roligt, tack så mycket. Har svarat :)

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

20 mars 2012 20:21

Kul att du nappade! Kikar in och kollar vad du har listat. :) /Jenny

 
Lotta

Lotta

20 mars 2012 20:40

Jag antar utmaningen!!! =)
Men jag lämnar min lista i morgon...

Kram!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

20 mars 2012 20:45

Aha! Då bygger du upp förväntningen. Slå oss med häpnad!!! /Jon

 

Jenny och Jon Sjöberg

20 mars 2012 20:49

Det blev dagens lilla hjärngympa! ;) Jenny sms:ade utmaningen till mig tidigare på jobbet så jag fick lite betänketid.
Men en del kanske redan var välkänt... Hoppas inte allt var det dock. /Jon

 
skrivmoster

skrivmoster

20 mars 2012 22:20

Jaha ja... då får jag fundera och skriva i min blogg imorgon. Ikväll har jag ingenting som jag kan komma på ... är trött!

Kram och tack för "uppgiften" ...

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

21 mars 2012 08:30

Det var ganska lurigt att komma på något, men kul att du antar utmaningen. Ser fram emot att läsa.

Må så gott! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 25 april 15:15


Det här aktivitetshäftet fick Loe när han var yngre och vi tyckte att det fungerade bra. Nu är det Lins tur att ta sig igenom aktiviteterna i hennes eget häfte, ett häfte som mest tar upp små bokstäver. I häftet finns diverse övningar där svar ska sk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards