jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Minns vad som hände för ett år sedan...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 20 mars 2012 17:45

Den 20 mars förra året var en söndag. Vårsolen lyste, fåglar kvittrade och vintern var i stort sett över. Men en förrädisk liten isfläck låg kvar. Och den skulle jag givetivs klampa på...


 

Foten blev bara mer och mer svullen under dagen, men jag ville inte åka till akuten, trots att foten började likna en ballong och jag kände mig påtagligt yr och illamående. Jag har ju aldrig brutit något och trodde inte att jag gjort det nu heller. En rejäl stukning var det nog, på sin höjd.

Morgonen därpå var foten fortfarande jättesvullen och gjorde ont att stödja på, men envis som jag är tog jag bilen till jobbet ändå. Det skulle väl gå bra, tänkte jag, jag har ju farthållare på bilen. Men just denna dag fungerade typiskt nog inte farthållaren, och när jag kom fram till Karlsborg var smärtan ännu större. Väl på jobbet linkade jag i alla fall till sjukstugan, som skickade mig vidare till KSS. Och några timmar senare kom jag hem med foten gipsad - för den var bruten!

Vi hade en hel del planer på gång, som en liten semesterresa till Falkenberg med våra föräldrar, barnproduktion med mera, och nu blev ju allt lite omkullkastat. Men med en avtagbar air cast-stövel och kryckor, samt föräldrar och svärföräldrar som kunde köra bilen, tog jag mig fram hjälpligt ändå under den långa sjukskrivningen. Barnproduktionen gick väl sådär...

Tur i oturen var det en "ren" fraktur, så jag behövde ju inte opereras med allt vad det kan innebära av komplikationer och infektioner. Nu, på dagen ett år senare, känner jag dock fortfarande av min fot lite då och då. Särskilt när jag står på knä och packar fallskärmar kan det göra ont ibland, men oftast tänker jag inte så mycket på benbrottet. Fast det är klart, jag har väl blivit lite försiktigare när jag går över isfläckar... /Jon

 
 
Lotta

Lotta

20 mars 2012 20:39

Ett år går fort...tyckte inte alls det var länge sen jag läste om det ju.
Tur att barnproduktionen kom igång ordentligt sen iaf ;)
min mamma krossade armbåden häromveckan, jag gissar att hon kommer få besvär lång tid framöver :/
Du hade tur att ha en så fin sambo som passade upp på dig förresten då du gjorde dig illa...ni är ett mysigt par tycker jag =)

kram!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

20 mars 2012 20:43

Ja, hej vad det går! Det löste ju sig med babytillverkningen till slut i alla fall. ;) Det var kanske inte meningen just då...

Jenny nämnde den krossade armbågen och visst var det någon resa som blev inställd också...? Hoppas verkligen att hon blir återställd.

Tack för de fina orden. Ska genast gå och pussa på min lilla fru. :) /Jon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards