jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

En kärlekssång

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 mars 2012 18:30

Titta gärna på den här musikvideon med text och musik av Jon. Låten heter Kom fjärran. Bild- och ljudkvaliteten är inte den bästa men så blir det när man spelar in hemma. :) Hoppas att ni tycker att låten är fin!


 
 
Ingen bild

Marianne

23 mars 2012 08:18


Låter väldigt känslosamt och bra, men eftersom jag hör dåligt hade det varit bra med en textremsa.Kramar till er alla.

Jenny och Jon Sjöberg

23 mars 2012 20:25

Tack mamma, det var snällt sagt. Tyvärr hade vi inte något bra videoredigeringsprogram att tillgå. Så ljudet var väldigt dåligt (även om man räknar bort den bedrövliga sånginsatsen...) och någon textremsa kunde vi inte heller få till. Kanske jag kan lägga ut texten i ett nytt inlägg lite längre fram i tiden.

Trevlig helg och kramar tillbaka i massor! /Jon

 
Ingen bild

Pappa

23 mars 2012 08:26

Jag kom just upp från källaren och hörde med häpnad en vacker mansröst sjunga en vacker sång. Blev både rörd, imponerad och
stolt då jag blev varse, att det var vår egen son, som fram-
förde både sången och musiken! Så bra att du visar din musikaliska
och poetiska ådra, som finns där, och som vittnar att i vår släkt
frodas både musikalitet och skaparglädje. Bravo Jon!

Jenny och Jon Sjöberg

23 mars 2012 22:46

Tack för de fina orden, pappa. Nu kanske man skulle kunna säga att du är lite partisk i din bedömning, men men... ;)

Jag tycker väl att texten och musiken är rätt så bra (och nu är jag lite partisk, det är ju jag som skrivit låten...), men jag är inte alls glad i att höra mig själv sjunga. Låter falskt och kraftlöst, tyvärr. Hade jag suttit i Idol-juryn hade jag nog röstat ut mig själv på en dragandes gång!

Tack ändå för berömmet, kram och trevlig helg! /Jon

 

Jenny och Jon Sjöberg

23 mars 2012 20:26

Ja, men nu tycker jag inte att det händer så mycket. :) Men det är ju ett bra tag kvar... /Jenny

 
Lotta

Lotta

23 mars 2012 21:52

Någon besitter talang =) Va kul! Att inte bara sjunga utan oxå skriva text/musik är inte helt fel.
Har ni fler dolda talanger ni tänker visa senare? :)

Hoppas ni får en fin helg. kram!

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

23 mars 2012 22:26

Tack Lotta! Det är en bra låt, det är bara jag som är kass på att framföra den... Jag har inte spelat gitarr på jättelänge, och var inte särskilt bra ens när jag övade som mest (vilket inte var så mycket, ärligt talat). Trodde faktiskt att jag kunde sjunga lite bättre, men där ser man... eller hör man. Hur det nu blir.

Kul att du gillade låten i alla fall. :) Den har några år på nacken, så Jenny har undrat ett tag när nästa ballad kan tänkas komma...

Talanger, ja... Vi får väl se vad vi kan gräva fram för från det dammiga djupet av vårt förråd. ;) Stay tuned!

Trevlig helg till dig också! Många kramar. /Jon

 
skrivmoster

skrivmoster

24 mars 2012 10:27

Tack för en fin låt som var skön att lyssna till! Du får hålla igång din sång och ditt spel! Talangen finns helt klart! Jag njöt!

Kram till trubaduren och hans käresta (och till pyret)

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

24 mars 2012 10:54

Tusen tack, det var snällt sagt. :)

Min käresta hälsar att pyret höll sig lugn inatt så hon fick sova hela natten. Skönt!

En riktigt fin helg önskar jag dig och resten av pitebygden! /Trubaduren

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards