jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 mars 2012 18:15

Att vara gravid har sina fördelar... Man kan till exempel få med sin käre make Jonreen och lillebror Johan Andersson, som helst inte vill bli nämnd vid namn i detta sammanhang, att gå med på de mest udda saker. Men det är ju knappast mitt fel att de är så dumma/snälla att de säger ja. Vad är det då som de tackade ja till? Titta på videon så får ni se - och försök hålla er för skratt! Jag kan det inte, och inte Jon eller Johan heller... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 mars 2012 18:00

Årets första mjukglassar för mjukingarna och Ben & Jerry Wich för hårdingen... 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 mars 2012 10:45

På lördagarna brukar vi lyssna på Ring så spelar vi. Ofta kommer många intressanta människor fram, musiken är varierad och det är roligt med frågorna. Bra lyssningsprogram till frukost och morgonbestyr.

I morse när jag bäddade sängen hörde jag hur Lisa Syrén berättade vilken slutsiffra det var som fick ringa och skrek ut till Jon i köket:

- "88!" Det har ju vi!

Och här fungerar det då så självklart att jag lyfter inte telefonen för att ringa någonstans om jag inte nödvändigtvis måste. Och det vet ju Jon som redan lika självklart greppat telefonen och ringde.

Linjen var full flera gånger men till slut lät det som om han kopplades fram. Det tutade och tutade hur länge som helst (jag och mitt tålamod hade lagt på...), men så svarade någon och Jon berättade lite om sig och dagen idag. Sedan blev det en spänd väntan. Skulle de ringa upp igen eller ej? Var Jon tillräckligt intressant...?

Jag satte på radion i datarummet, riggade digitalkameran och tryckte fram flikar med Google och Wikipedia på datorn, vi kopplade upp den bärbara datorn i köket så Jon kunde ha den (ville ju inte har rundgång). Tävlingsinstinkten var på topp - här skulle vi inte framstå som idioter i riksradio!

Just som vi började ge upp hoppet ringde producenten Bengtsson upp och berättade att Jon skulle få vara med i programmet. Och det gick ju jättebra! Vår tursiffra tillsammans är nummer nio så den hade vi valt på förhand och Peter LeMarcs Du och jag mot världen är ju vår låt, hade den bland annat på vårt bröllop så det kändes också givet.

Frågan gick bra och lyssnar man riktigt noga så hör man hur jag sufflerar svaret till Jon. Egentligen var ju inte frågan så svår. Vi är ju uppväxta med Trackslistan och Kaj Kindvall! /Jenny


Vill ni också lyssna på Jons radioframträdande från morgonen så finns det ett klipp här.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards