jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

"Alles in Ordnung...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 april 2012 19:45

... am Leopoldplatz". Nej, det vet vi ju inte, men här är i alla fall allt i sin ordning. Jenny har legat i och gjort så fint i vår lilla lägenhet. Det är städat och bäddat, vi har handlat mat och andra förnödenheter (som vin...) och i köket doftar det gott från citroncheesecaken i ugnen. Jag har syltat röda vinbär från i somras, men jag tror att jag snålade med syltsockret, för det ser mer ut som röd vinbärssoppa. Nåja, det kanske stelnar...

Nu är vi förberedda och väntar på våra gäster, som i skrivande stund är på spåret i södergående riktning. Det ska bli så roligt att träffa mina föräldrar igen. Vem vet, nästa gång vi ses kanske det är dags för baby I:s dop? Vi håller hur som helst tummarna för att tåget är i tid. Hörde ju att SJ lanserat en ny app: sen-appen... Ha ha ha! Kom nu ketchup, så går vi. /Jon

 
 
skrivmoster

skrivmoster

12 april 2012 21:17

Kul att vara gäster när det är förberett på olika sätt inför ankomsten! Då ser man att man är välkommen och att någon "gjort sig för"...

Hoppas ni får riktigt trevliga dagar tillsammans! Ni bjuder väl på ett skönt vårväder? Idag har det varit grinigt men mot kvällen kom en underbar kvällssol!
Kramar till er båda!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

12 april 2012 21:31

Fast den här gången slår vi ändå inte på lika stort som vi brukar... Gästerna får till exempel nöja sig med bäddsoffan den här gången. Min rygg har varit lite ovillig att samarbeta med mig på sistone så jag behöver vår säng. Men det ska nog gå bra ändå. Det viktiga är ju att vi träffas och med deras logdanser och min gravidmage dröjer det nog till nästa gång. /Jenny

 
Jinni

Jinni

12 april 2012 23:43

Hej Jenny och Jon, tack för kommentaren på bloggen. Kommer besöka er ofta nu när ni också väntar knodd. :)
Roligt ketchup-skämt. var tvungen att visa sambon.
Kram

http://www.whatiwant.se

Jenny och Jon Sjöberg

13 april 2012 08:37

Du får besöka oss så ofta som du vill! Alltid roligt när folk tittar in på vår blogg. :)

Kul att skämtet blev uppskattat (lånade det från en jobbarkompis). Vet inte om SJ tycker att det är lika roligt... Tåget verkar dock vara i tid idag. ;)

Trevlig helg och kramar tillbaka. /Jon

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

13 april 2012 06:34

Så roligt med besök, hoppas att ni får härliga dagar tillsammans.

Sen-appen var ju bara för rolig =) jag och sambon har skrattat så det stått härliga till =)

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

13 april 2012 08:29

Ja, det blir ett kortare men förhoppningsvis intensivt och roligt besök. Vi ska försöka umgås så mycket som vi bara kan.

Kul att ni gillade sen-appen. Jag kan tyvärr inte ta åt mig äran för det, men jag ska berätta för min arbetskollega att hans skämt numera är spritt via vår blogg. :)

Trevlig helg till dig och sambon! /Jon

 
Heidi

Heidi

13 april 2012 09:50

Hej! Jag skrev ett långt svar på ditt inlägg igår kväll, via min stenåldersmobil, men det verkar inte ha kommit med... suck... ;)

Mitt svar var i alla fall att jag har PRECIS om dig, med "håll" i bägge sidorna, ganska långt ner i magen. Min kompis hade precis lika, så jag tror det är helt normalt. På onsdag ska jag till barnmorskan så jag ska höra med henne då, vad det beror på.

Och ja, vi har haft himla tur med bra erbjudanden. Spjälsäng hade mamma en stående som hon haft till min systerson när han varit på besök, men nu är han så stor så han behöver den inte. Så det löste sig fint. Sen om man behöver måla lite eller så, det tycker inte jag gör något - tvärt om! =) Jag gillar nog begagnat bättre än nytt (men inte alla gånger...)

Du skrev att du haft ont i ryggen här ovanför. Har det med graviditeten att göra eller har du problem sen förut? Jag har haft ischias från och till sen typ vecka 17... Irriterande och jobbigt men det går... Men nu har det, peppar peppar, varit rätt lugnt ett tag.

Ha det gott!
Kram
Heidi

http://livetenligtheidi.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

13 april 2012 16:56

Nej, tyvärr verkar inte den kommentaren ha kommit fram.

Det känns skönt att veta att den här "hållen" är normal. För igår på promenaden med Nalle fick jag gå och trycka hårt i sidan för att kunna ta mig hem. Annars ömmar det bara lite ibland. Berätta gärna vad barnmorskan säger, om det finns något man kan göra eller om det bara är att härda ut! :)

Återigen, grattis till alla fynd. Det är klart att det mesta inte behöver vara nytt. Det är ju, tyvärr, en så kort period som det gäller ändå.

Min rygg har ställt till det för mig även innan graviditeten. Jag måste tänka på att träna den, hållning, hur jag sover osv för att inte få värk. När jag var som värst illamående och trött orkade jag ingenting och när jag inte rörde på mig kom värken direkt. Nu var det de mjuka sängarna på hotellet som ställde till det. Bara att ut och promenera - och hoppas att hållen inte kommer.

Tidigare har jag haft så ont att jag spytt av smärtan - men till doktorn går jag inte så jag vet inte vad det är som är fel.

Nu ska jag tillbaka till de nyanlända gästerna. Önskar dig en skön helg! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 19:00

I eftermiddag besökte vi Fågelviksskolan då det anordnades en massa kul för barn och unga. Bland aktiviteterna fanns tipspromenad, fiskedamm, pyssel, ansiktsmålning, godisregn, möjlighet att testa på diverse sällskapsspel, dansa Just dance, sjunga ka...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 13 april 09:00


Fastän det fortfarande är ganska kallt händer det saker i trädgården. Det finns blommor och knoppar här och var och det piggar ju verkligen upp. På väg mot rätt håll så att säga... även om vädret för närmsta tiden inte riktigt är med på de noterna. ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards