jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 april 2012 19:15

På besök på Hälsomässan i Skövde.


Igår var Marianne på Hälsomässan och gjorde en auratolkning som hon tyckte var mycket intressant. Det var en utav utställarna som tog ett aurafoto och utifrån det berättade om det personliga mönstret. Dessutom spelades hela konsultationen in på CD som hon fick med sig hem för att kunna lyssna på fler gånger.

Marianne var riktigt exalterad när hon kom hem igår från mässan och idag blev det en tur dit för oss allesammans. Väl där bokade både jag och Folke tid för att också få våra auror fotograferade av samma utställare. Jag har aldrig tidigare gjort det här och vet inte riktigt var jag står när det gäller det spirituella. Tänker att om det är något som människor mår bra av, och inte skadar sin omgivning med, kan de väl hålla på med det...

Den här aurafotograferingen gick till som så att jag la min vänstra hand på en sorts avläsare som sedan skulle visa upp min aura på dataskärmen. Men där blev det konstigt för min aura var tydligen så svåravläst och bläddrade mellan flera alternativ. Till slut stoppade hon datorn för att hitta den bilden som ändå passade bäst och då blev det den här:



Min aura är alltså väldigt blå, indigo och grön och det mest utstående chakrat är det andra, sakralchakrat. Nu vet jag ingenting om chakran, vata och annat som hon nämnde. Men det andra chakrat har tydligen att göra med vår relation till andra människor och familj och det är här tyngdpunkten ligger nu. Det kanske har med babyn i magen att göra..? Där syns det (tydligen) att jag ger mycket till andra människor.

Många utav mina chakran är visst bra sa hon. Hon berättade att människor med den här auran ofta är kuratorer eller terapeuter, folk som lyssnar och tar hand om andra. Mitt bildseende är så bra att jag har möjlighet att utveckla det för att bland annat kunna läsa av tarotkort... Jag är dessutom överkänslig och kan lätt känna oro och stress.

När en person har flera färger i auran kan den ha svårt att fatta bestämda beslut, och kan verka "hattig". Det kan jag känna igen mig i för jag överväger ofta saker flera gånger. Och en del av mig kanske tycker att det skulle vara roligt, en annan ser på det hela med förnuft osv. Det här är en allvarlig aura och det är viktigt för mig att hitta motvikt i form av glädje och humor.

Jag är mycket indigo och det gör mig svår att placera in i fack för andra, och jag blir ofta missförstådd och delar inte med mig av vad som helst till vem som helst.

Det var flera intressanta saker som kom upp och jag kände igen mig i mycket. Jon, som känner mig bäst, tycker också att många saker stämde. Det är svårt att återberätta allt vad som sas under de nästan tjugo minuterna men det är ganska spännande att ta del av vad bara en "handpåläggning" kan säga om mig som person. Men jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det hela... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 april 2012 18:15

Istället för en sväng till Hjo blev det en vända till Skövde för att besöka Hälsomässan. Jag, Jon, Marianne och Folke löste alla entré även om Marianne var den som gick på föredrag och seans. Vi andra tittade mest runt bland utställarna, men både jag och Folke fick våra auror avlästa.

Med stämpel kunde man komma och gå som man ville så vi lämnade Marianne och gick en vända på stan med Nalle. Innan storseansen med Liselotte och Camilla Öhrnberg från Det okända skulle börja for vi upp på Billingen och tittade på utsikten.

Sedan åkte vi tillbaka till Valhalls lokaler där Hälsomässan hölls och Marianne gick på seansen medan vi andra satte oss ned i en soffa och tog det lugnt innan maten. När Marianne var färdig for vi till Orient Palace och åt jättegod mat. Och jag, jag fick mina friterade grönsaker.

Under några få timmar hann vi med väldigt mycket och nu är det många intryck att smälta. Och det gör vi nog bäst i soffan framför teven... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 april 2012 17:33

I gratispaketet, som kanske inte riktigt var ett paket, från Allt för föräldrar (se sammanställningen här) men ändå, var det med en kupong på en valfri gratis body från KappAhl. Vi hämtade ut den här med fjädrar på i ekologisk bomull:

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 april 2012 17:21

Bäst
För tidiga tåg!


Sämst
Trånga bilar.


Citat
- Flitens lampa lyser.
- Va? "Liten slampa nyser"?
Hört på jobbet...


Godast
Lunchbuffén på Sanny Thai.


Roligast
Att Jons föräldrar hälsar på.


Tråkigast
Att det ska vara så svårt att få mer än fyra rätt på Lotto.


Bästa köp
Kanske kan bli second hand-fyndet en sänghimmel till spjälsängen. Vill ju inte att baby I ska svälja en humla...


Låt
Peter LeMarc - Sång för april


Veckans ord
Mayday: är en internationell nödsignal i stil med SOS. Ordet kommer från franskans m'aider. Ett ordinärt nödanrop ges med ordet mayday tre gånger i följd mayday, mayday, mayday följt av fordonets namn och anropssignal.


Film
Vi såg båda National Treasure-filmerna och de är helt okej.


Favoritgott
Vinet Campos de Luz, för dom som nu dricker det...


Vill
Ha tag i den där spjälsängen!


Surt värre!
Om Jons båtutbildning blir när det är tänkt.


Dummast
Alla blanketter som måste beställas från Försäkringskassan och som de ska ha in. Hade de inte räckt med en eller två...?


Veckans bild
Ja, det får väl bli magen som nu börjar synas. :)


Förväntningar på nästa vecka
Nu ska väl allt återgå till det vanliga igen.


Helgplan
Ta det lugnt.


Övrigt

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 april 2012 14:36

Vi kastade om våra planer för dagen och nu sitter vi i en soffa på Hälsomässan i Skövde och väntar på Marianne. Hon är på storseans med några från Det okända. Hon blev riktigt hög av sitt besök här igår och ville gärna tillbaka. Och varför inte. Hon gjorde en intressant auratolkning igår och tidigare idag gjorde jag och Folke det också. Men jag var visst lite svåravläst, får berätta mer om detta sen. Allt blev inspelat på CD som vi ska lyssna igenom ikväll. Efter att vi fått i oss lite mat och det är nästa projekt. Får se om det blir friterade grönsaker. :P /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards