jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Könsfrågan...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 april 2012 16:45

Som många av er vet fick vi inte reda på könet på babyn i magen vid ultraljudet och kallar det lilla livet för baby I för våra namnförslag är Isa eller Ian. Jag har googlat en del och det finns massor att läsa om hur man kan ta reda på könet utan ultraljud.

Mycket kanske är skrock men för ett tag sedan gjorde jag ett inlägg om en kinesisk kalender som skulle berätta vilket. Många av er svarade och för majoriteten stämde det. (Läs inlägget HÄR och berätta gärna om det stämde/stämmer för dig.) För oss ska det i så fall vara en tjej i magen.

Men på nätet finns det mer "skrock" för att gissa sig fram till vilket. Här är ett test där man ska ta ställning till några frågor:

(Klicka på bilden för att se den större.)


Även i detta test lutar det åt en flicka. Vi hoppas att barnmorskan vid nästa besök berättar bebisens hjärtfrekvens för det verkar som ett intressant "avgörande". Om vi nu får reda på det... ;)



Marianne har också deltagit i utslagsgivandet för att få fram könet genom att pendla med min vigselring ovanför magen. När vi själva testade detta fick vi ingen fart på ringen, men för henne gick det bättre. Och ringen började att snurra i en cirkulerande rörelse, det vill säga en flicka. Och någonstans har jag läst att vegetarianer har lättare för att få just flickor...

Givetvis är inte babyns kön det viktigaste. Pojke eller flicka - det spelar ingen som helst roll så länge graviditeten och förlossningen går bra och att babyn som vi längtar jättemycket efter klarar sig.

Men lite spännande är det ändå att luska i vilket... /Jenny

 
 
Fru Eriksson

Fru Eriksson

17 april 2012 19:39

Hihi...Klart ni lever frammåt..
Ska ju få Bebis,tror det är en liten Sessa/Kram från mig!

http://frunsblogg.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

17 april 2012 19:42

Men det är ju viktigt att leva i den här tiden också. :)
Mycket lutar åt en liten prinsessa, men vem vet. /Jenny

 
gunhilde bloggplatsen.se

gunhilde bloggplatsen.se[/url]

17 april 2012 22:58

Det var precis det som jag skrev om tidigare att testa med ringen. Har hon pendlat fram en flicka så är det en flicka. Jag hade rätt på mina fyra barn så du kan nog lita på detta.

http://Gun-Hilde Karlsson

Jenny och Jon Sjöberg

18 april 2012 07:14

Ja, det är ju bara att vänta och se vad det bli. Tror dock inte att vi börjar köpa på oss en massa klänningar än... ;)
Hoppas att vi får en fin dag i Fagersanna idag med lite stabilare väder. /Jenny

 
Jinni

Jinni

17 april 2012 23:16

På mitt ultraljud verkade det som att det var väldigt säkert att det var en liten tjej. Barnmorskan sa att OM det skulle vara en kille ville hon att vi skulle ringa henne för hon var helt säker!
Jag tycker det är jätteskönt att veta så jag hoppas ni får veta det.
Gjorde det där kinesiska datumtestet också och det stämde på mig att det ska bli en flicka.
Kram

http://www.whatiwant.se

Jenny och Jon Sjöberg

18 april 2012 07:20

Vi kommer inte få reda på det innan förlossningen såvida vi inte åker till ett annat sjukhus och betalar för det. Och så viktigt är det inte. Barnmorskan på Vårdcentralen som vi går till har ingen möjlighet till ultraljud, det gjorde vi på sjukhuset. Och där säger de bara vilket om det har med "medicinskt syfte" att göra. Inte om vi vill köpa rosa spjälsäng... ;)
Det får bli en överraskning. Kram! /Jenny

 
Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

Caroline Andersson - 18år och mamma till Elias

18 april 2012 10:46

Enligt den där listan skulle jag också få en liten flicka :)

http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

18 april 2012 10:50

Hmm... Då stämmer den ju inte där då. :O /Jenny

 
Ingen bild

Lina

18 april 2012 10:59

Ja, nu när jag i efterhand läser den där listan igen så stämmer merparten av sakerna med att det blev en flicka sist. Kinesiska kalendern stämde dock inte på Ru för den säger att hon skulle varit pojke.

Jag tycker i alla fall att överraskningsmomentet är alldeles fantastiskt. Som en av livets bästa presenter ; ) Och jag måste säga att jag är SÅ nyfiken på vad det är för en krabat som snart ska bo hos er utanför magen. Inte bara könet men vad det är för en liten person.

Jenny och Jon Sjöberg

18 april 2012 11:16

Jag tycker att hela graviditeten och förlossningen känns som en tillräckligt stor överraskning... ;)

Nåja, det får bli som det blir. Huvudsaken är att allt går bra. Igår var baby I jätteaktiv och jag kände sparkar även under dagen och på kvällen kunde Jon känna några kraftiga också. Den kanske var kinkig för att det inte blev någon godnatt-saga igår...? :)

Det ska bli spännande att se vad den har för personlighet. Bara jag inte har målat för många orosmoln åt den, som Peter LeMarc sjunger. Hoppas den blir lite mer happy go lucky som Jon. :) /Jenny

 
Lotta

Lotta

18 april 2012 14:00

Nja...det stämmer lite till o från för mig det där :) Men jag minns att min mamma blev spådd på det där sättet med ringen då jag var liten. Tre flickor sades det att hon skulle få som mamma och efter det en pojke...nu blev det ju jag o mina systrar...och nyligen "skaffade" pappa sig en invandrad kille utan familj som han står som förmyndare till som han hjälper med det praktiska o sånt, en kille som bor i ett gemensamt boende med andra ensamkommande flyktingbarn, men vi brukar skratta o säga att vi fick vår lillebror tillslut ;)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

18 april 2012 14:13

Men då stämmer ju sättet med ringen på sätt och vis. ;)
Får väl se hur magisk hand svärmor har när det väl blir dags... om den där mindre evigheten.
Må så gott. Kram! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 25 april 15:15


Det här aktivitetshäftet fick Loe när han var yngre och vi tyckte att det fungerade bra. Nu är det Lins tur att ta sig igenom aktiviteterna i hennes eget häfte, ett häfte som mest tar upp små bokstäver. I häftet finns diverse övningar där svar ska sk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 22 april 15:15

  Lin ville ha en massa småflätor i håret så jag flätade på och satte fast färgglada loomband. Och som om inte det var festligt nog så blev det också en ansiktsmålning!   Efter en tid tog vi ur flätorna och då blev det förstås väldigt vågigt...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 21 april 08:00

Ian och Isa kämpar vidare med försäljningen ur sina gröna majblommeväskor. Och efter att ha betat av närområdet med dörrknackning har centrum blivit nästa plats för försäljning.     Vid ett av tillfällena var Sia med som "reklampelare" oc...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards