jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 19 april 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 april 2012 20:00

iZi Go från BeSafe.


BeSafe, från det anrika norska företaget HTS, har gjort bilbarnstolar i snart tjugo år. Och vi är numera lyckliga ägare till en av de nyaste modellerna, iZi Go. BeSafes bilbarnstolar har genomgått tuffa tester och är några av de säkraste på marknaden. Det känns tryggt att veta.

  

  

Barnet sitter säkrast i en bakåtvänd bilbarnstol.


Vi valde iZi Go för att den, förutom säkerhetsaspekten förstås, verkar vara jätteenkel att använda med många genomtänkta och smarta detaljer. Dessutom kan man med en adapter sätta fast bilbarnstolen på vår barnvagn (som av en slump råkar heta Brio Go). Ytterligare en fördel, med andra ord. Det är bara svårt att förstå att något så litet ska sitta i stolen en vacker dag...
Jag tror att vi kommer att trivas jättebra med iZi Go. Nu väntar vi om möjligt ännu mer otåligt på att lilla baby I ska komma! /Jon

PS. Glömde nästan säga att jag vann stolen i en facebooktävling hos BeSafe. Inte för att jag vill skryta, men lite stolt är jag ju allt över detta faktum... ;)

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 april 2012 19:14

Falafeltallrik! Och helst från Tibro Bar & Grill förstås. :) /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 april 2012 13:45

Livet är inte bara en dans på rosor utan även ett knippe tulpaner...


I rabatterna på grönområdet vid lekplatsen är tulpanerna på gång. Det händer saker! Och även hos andra... En bloggerska som vi följer har meddelat att dagens schema är fullspäckat med händelser, en annan löser familjära logistikproblem lika galant som vanligt och en tredje ska få sin förlossning igångstartad nu i eftermiddag - det följer jag förstås med lite extra spänning. (Och inte bara för att jag gissat att babyn skulle födas just idag.)

Men hos oss är det inte mycket på gång... Lite senare blir det en tur för att handla mat då det ekar tomt i skafferi och kylskåp. Toapapper är det viktigaste på den shoppinglistan, för så här lite papper har vi aldrig haft hemma. Jon "kladdade" till och med ner en dikt i morgontidningen om detta som jag kunde läsa vid frukosten:


En skitdålig dikt

Snart är den sista toarullen slut

men älskling, knip och håll ut!

Ikväll ska vi köpa mer "refill"

och vi kan gå på toa så mycket vi vill!


Vi ska till banken och även hämta ut ett paket som ska innehålla vår bilbarnstol. Bloggreklamen ska sms:as bort, en blocketintressent ska mejlas, kolla om nelly-pengarna kommit in, ta ett varv med dammsugaren och det var nog allt. Upphetsande va? Det får ju inte bli för mycket av det goda. Räkningarna skrev jag i förmiddags för att det inte skulle bli för mycket roligt på en gång. ;) /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 april 2012 10:57



Om Pimp you baby får över 30 gillare (19 st i skrivande stund) innan den 1 maj vinner flera en napphållare. Och napphållarna är jätteläckra! Det finns alla möjliga motiv: söta Hello Kitty, smarriga cupcakes, häftiga Angry birds, fina texter, härliga färger och mönster, sportiga och många fler. Kika in på hemsidan för att hitta din favorit: http://www.pimpyourbaby.se/ 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 april 2012 09:28

Jag försov mig och vaknade någonstans mitt i, men då var jag så trött att jag helst bara ville sova vidare. Jag hade ju helt glömt av:

 

Zumba-pass

Var: I Jennys mage

När: Klockan 03.18


Till slut somnade jag i alla fall ifrån aktiviteten och sov gott vidare. Så härligt med sparkarna/boxningarna i magen som kommer oftare och oftare! Särskilt på natten... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards