jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Uppe med tuppen...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 april 2012 05:35

... eller i alla fall med Nalle och tidningsbudet som jag hejade på vid halv fem. Vi ska åka till Jönköping idag och när vi ska någonstans brukar jag inte kunna sova. Vet inte om jag vill kalla det resfeber, för det låter negativt. Det är ju inte så att jag oroar mig för den här korta turen - jag vill nog bara iväg helt enkelt. Men sömntutorna Jon och Nalle, som gick och la sig igen, verkar inte vara lika sugna för de ville sova lite till... Jon tyckte att det var en dum idé att komma fram flera timmar innan de öppnar - och han kan ju ha en poäng där. ;)

Men egentligen är vårt huvudärende i Bankeryd. Jag hittade en kvinna som handsyr babynest där. Först visste jag inte att hon höll till så "nära", men vi har lite vi tänkt köpa på IKEA så då passade det bra att ta IKEA i Jönköping, och Bankeryd på vägen. Vi har fått några bilder mejlade på olika babynests och det lutar åt det röda med stjärnor på men vi får se - hon hade visst fler.

På IKEA får vi se vad vi hittar. Hoppas ju på minst en jordgubbscheesecake i alla fall. ;) Kanske något bäddset, gardiner, eventuellt en taklampa - shoppinglistan är faktiskt inte särskilt lång men det är roligt att komma iväg lite grann. Vi har ju trots allt långhelg tillsammans och idag blir det det här, imorgon får vi se, på måndag blir det Karlsborg och lägenhetskoll och på tisdag lutar det åt vårmarknaden i Mariestad - vi har ett insidertips om att det ska säljas langos där... Det är bäst att passa på medan vi kan. Jag mår ganska bra nu, graviditeten har varit ovanligt god mot mig på sistone och framöver har Jon mycket på jobbet med övertid/kvällstjänst och utbildning.

Inte hört någon aktivitet från sovrummet än (fastän jag gjort nedslagen extra hårda på tangentbordet...) så jag får väl äta frukost själv då. Godmorgon på er! /Jenny

 
 
Ingen bild

Johan

28 april 2012 06:25

jag är vaken tror jag. Alvedon o h20, skål

Jenny och Jon Sjöberg

28 april 2012 06:35

Okay. Då hör vi av oss när vi är på väg. :)

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

28 april 2012 07:06

God morgon och trevlig resa :)

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

28 april 2012 07:28

Tack så mycket!
Hoppas du får en fin dag. Här skiner solen så det blir fint resväder i alla fall. Kram, kram. /Jenny

 
Ingen bild

Johan

28 april 2012 07:20

Jag kan vara i källaren när ni kommer men jag har mobilen med.

Jenny och Jon Sjöberg

28 april 2012 07:27

Då vet vi det. Jon sitter vid frukostbordet nu men om en halvtimma kanske... /Jenny

 
Malin

Malin

28 april 2012 09:21

Hoppas ni får en trevlig helg! :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

28 april 2012 09:25

Detsamma till dig. Alldeles strax framme vid A6... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 19 april 11:30


Nu har något av barnen missat skola det här läsåret på grund av sjukfrånvaro. Efter kyrkgruppen i tisdags kräktes Loe. De hade då varit i badhuset och även om vi misstänkte att det berodde på att han fått i sig klorvatten så kunde vi ju inte vara säk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 18 april 16:00


Lin och Sia har tillverkat glitterflaskor, ett enkelt men väldigt fascinerande pyssel. I genomskinliga plastflaskor hällde vi olika sorters färgat glitter och diverse småsaker som stjärnor och annat roligt innan vi fyllde upp flaskorna med vatten. Ko...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards